Один із найтривожніших сигналів для будь-якого автолюбителя – виявлення суміші охолоджувальної рідини з моторним мастилом. Ці два компоненти, які відіграють ключові ролі у функціонуванні двигуна, абсолютно несумісні і повинні завжди перебувати в окремих контурах всередині мотора. Якщо ж відбувається їхнє змішання, це загрожує серйозними наслідками, аж до руйнування двигуна і дорогого ремонту.
Читайте також:
Автомобілі яких кольорів найважче продати: простіше перефарбувати
П’ять несправностей в автомобілі, які не хочуть лагодити на СТО
Що категорично заборонено робити водієві, якщо його автомобіль зупиняє поліція
Чому відбувається змішання оливи та охолоджувальної рідини?
Основною функцією охолоджувальної рідини є відведення тепла, яке виробляється в процесі згоряння палива. Це запобігає перегріванню двигуна і підтримує його нормальну роботу. Моторне мастило, своєю чергою, виконує функцію змащення рухомих частин двигуна, знижуючи тертя і запобігаючи зносу деталей. Якщо відбувається витік і змішування цих двох рідин, жодна з систем не зможе виконувати свої завдання належним чином.
Найпоширенішою причиною змішування оливи та охолоджувальної рідини є пошкодження прокладки головки блока циліндрів. Ця прокладка забезпечує герметичність між блоком циліндрів і головкою, запобігаючи змішуванню різних робочих рідин двигуна. У разі її пошкодження, наприклад, через перегрівання або зношування, відбувається витік, і охолоджувальна рідина починає змішуватися з маслом.
Ще однією причиною може бути тріщина в блоці двигуна або головці циліндрів. Такі тріщини часто виникають внаслідок перегріву двигуна або механічних пошкоджень, наприклад, після аварії. Також варто зазначити, що відмова масляного радіатора або елементів ущільнювачів двигуна може призвести до аналогічного результату.
Симптоми та діагностика проблеми
Якщо охолоджувальна рідина почала змішуватися з маслом, це можна помітити за кількома ознаками. Один із перших сигналів – поява на щупі для перевірки рівня оливи білястого нальоту, який нагадує емульсію. У розширювальному бачку охолоджувальної рідини або під кришкою маслозаливної горловини може з’явитися речовина, що за консистенцією і кольором нагадує шоколадний молочний коктейль. Також можлива поява білого диму з характерним солодкуватим запахом з вихлопної труби, що вказує на згоряння антифризу в циліндрах двигуна.
Важливо відзначити, що якщо ваш автомобіль починає втрачати охолоджувальну рідину, але при цьому відсутні видимі витоки, це може бути ще одним симптомом змішування антифризу з маслом.
Як усунути проблему?
Перше, що необхідно зробити при виявленні зазначених симптомів, – провести ретельну діагностику. Якщо у вас немає достатнього досвіду в ремонті автомобілів, краще звернутися до кваліфікованого механіка, який зможе точно визначити джерело проблеми і запропонувати варіанти ремонту.
Найчастіше для усунення такої проблеми потрібна заміна прокладки головки блока циліндрів, а в складніших випадках – ремонт або заміна головки блока або навіть усього двигуна. Вартість ремонту може варіюватися залежно від складності роботи і стану автомобіля, тому перед тим як братися за ремонт, необхідно оцінити економічну доцільність відновлення машини.
Постійне зростання цін на автомобільне паливо часто змушує українців запасатися бензином завчасно. При цьому варто…
Якщо ви купуєте старий кросовер із прицілом на вигідний перепродаж через кілька років, то варто…
Сучасні автомобілі - це вже не просто засіб пересування, а справжній технологічний шедевр. Більшість водіїв…
Кросовери сьогодні на піку популярності, а середньорозмірні моделі додатково привертають до себе увагу за рахунок…
Каталітичний нейтралізатор або каталізатор є невід'ємною частиною сучасного автомобіля з ДВЗ. Їхнім головним завданням є…
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…