Categories: Статті

Інвестування в електромобілі набирає популярності

«У мене є мрія: замість авто із двигунами внутрішнього згорання світ мають заполонити електрокари. Якщо відверто – це не лише моя мрія, але й реальний план передових країн світу, таких як Норвегія, Німеччина, Британія або Китай, – каже Стефан Благовісний, експерт ринку автомобілів та електромобілів, в інтерв’ю autogeek.com.ua.

І план цей цілком реальний – наприклад, Норвегія вже зараз доводить, що при належному державному стимулюванні громадяни віддають перевагу електромобілям. Так, за перший квартал 2018 року аж 35% усіх проданих нових авто в цій країні мають електричний чи гібридний двигун.

Однак ця цифра у європейських – а тим паче у світових – масштабах виглядає супероптимістично. По факту, як свідчить статистика видання ev-volumes.com січня-липня 2018 року, близько 195 000 автомобілів з електродвигуном було продано у ЄС, Великій Британії, Ісландії, Ліхтенштейні, Норвегії та Швейцарії. І попри те, що продажі електрокарів та гібридів зросли на 42% у порівнянні із тим самим періодом у 2017 році, в загальних масштабах 195 000 електрокарів – це лише 2% від кількості зареєстрованих авто в Європі за півроку.

Але й це дозволило електромобілям «взяти» серйозну психологічну планку: відтепер уже офіційно в Європі кількість електрокарів перевалила за мільйон. А в Китаї темпи розвитку електротранспорту навіть перевищують європейські – це видно із графіків, опублікованих тим же ev-volumes.com за результатами 1 кварталу 2018 року (на жаль, новішої сукупної статистики наразі немає).

Всього ж станом на 1 півріччя 2018 год на Китай припало близько 50% глобального об’єму продажів електрифікованих авто, якщо йдеться лише про легкові моделі. Якщо ж мова йде про комерційні різновиди – то йдеться про повне домінування Піднебесної: 70% світових об’ємів.

Іще декілька слів про Китай. Пам’ятаєте жахливі кадри смогу в Пекіні та Шанхаї? Коли за вихлопами не видно практично нічого, а люди ходять в масках? Вочевидь, це на них подіяло, і тепер ця країна взяла незмінний курс на чисте повітря: громадський транспорт масово міняють на електричний, армія садить дерева, держава стимулює розвиток електромобільної інфраструктури. І так розвиток триває.

Говорити про те, що ринок електрокарів наситився – ще дуже зарано. Навпаки, тенденція до зростання – очевидна, хоча і у відносних показниках щодо авто з двигунами внутрішнього згорання вона й не вражає. Ситуацію може змінити державна підтримка ставки на електрокари в Німеччині, Франції та Британії: хоч Китай вони й не випередять, проте зростання їх продажів в першому випадку може вивести Німеччину на перше місце по Європі й дозволить обігнати Норвегію. Або це зробить Британія: принаймні так стверджують наші колеги у фірмі Pivot Power, яка планує побудувати мережу швидких електричних зарядних пристроїв у цій країні.

І ось тут – найцікавіше. Керівництво Pivot Power поділяє й нашу думку щодо ключового моменту для розвитку електрокарів. «Доступ до недорогих, зручно розташованих зарядних пристроїв матиме вирішальне значення для остаточного становлення галузі», – стверджують вони.

Я поділяю думку своїх колег, як і тисячі людей по всьому світу, які розуміють «інфраструктурну роль» у розвитку ринку електрокарів. Зараз наша спільна задача – вигадати такі інноваційні рішення, які дозволять зробити використання електрокара не лише екологічним та фінансово вигідним, але й максимально зручним. Щоб автовласник не ламав голову – де би йому зарядитися, якщо вже він не живе у приватному будинку та не має приватної зарядки. І в нас уже є таке рішення, проте воно потребує окремої колонки, і я невдовзі обіцяю докладно усе пояснити при наступній нагоді.

Наразі ж я хотів би, щоби мої читачі, які планують в майбутньому придбати електрокар, усвідомили: ви ні разу не пожалкуєте про свій вибір. По-перше, завдяки вашому вибору повітря навколо стане чистішим. По-друге, ви заощаджуватимете до 200 гривень на кожних 100 кілометрах: при 20 000 річного пробігу це складе 40 000 гривень економії на рік. Приблизно таку ж суму річних вам принесли би 350 000 гривень на депозиті. А якщо ви самі водите таксі, або ж маєте автопарк – електромобіль зекономить вам грубі гроші. По-третє, інфраструктура постійно розвиватиметься, особливо якщо ми разом доб’ємося від держави і міських адміністрацій плану дій у цьому напрямку.

Електрокар – це як криптовалюта, тільки значно надійніше. А іще він возитиме вас і вашу сім’ю.

Recent Posts

Механік назвав 6 речей, які категорично не можна робити з власним автомобілем

Практично кожен автовласник хотів би, щоб його машина служила йому якомога довше. Однак довговічність автомобіля…

04.05.2024

Водіям розповіли, як значно заощадити на паливі, використовуючи “правильні” шини

Зі зростанням температури літо приносить не тільки радість від сонячних днів, а й особливі вимоги…

03.05.2024

Водіям розкрили “секретну” літню функцію автомобільного брелока

Водії, які володіють автомобілями з центральним замком, можуть відкрити для себе нову функцію, яка допоможе…

03.05.2024

Механік назвав одну річ, яка має бути у кожного водія: позбавить від неприємностей

Американський автомеханік із 56-річним стажем роботи Скотті Кілмер стверджує, що простий інструмент може позбавити водіїв…

03.05.2024

Які електрокари краще купувати з річним пробігом: 8 моделей із найвищою амортизацією

Останнім часом в Україні електрокари набувають великої популярності, проте купувати ці машини з салону мало…

03.05.2024

Як вигідно купити машину з салону: названо секрети успішної угоди

Будь-яка купівля автомобіля - це важлива подія, що вимагає не тільки фінансових інвестицій, а й…

03.05.2024