Турбовані мотори сьогодні вже не є чимось розкішним і часто з’являються навіть у бюджетних моделях авто. При цьому варто розуміти, що ресурс таких агрегатів обмежений і становить приблизно 150 000 кілометрів, після чого потрібне обслуговування або заміна турбіни. Водночас є способи продовжити термін служби двигуна з наддувом. Досвідчений автомеханік дав п’ять ключових рекомендацій, як це зробити.
Читайте також:
Що поліції заборонено робити на дорогах: водіям на замітку
Список предметів, які мають бути в авто у воєнний час
На блокпосту поліція «шиє» порушення ПДР: чи законно це
Якісне масло
Дотримуйтесь рекомендацій виробника щодо використання витратних матеріалів, включно з моторною оливою. Зазвичай для турбомотора міняти мастило потрібно кожні 5 000 – 7 000 кілометрів. Якісне мастило потрібно підбирати тому що слід вибирати тому, що турбіна працює під навантаженням і розігрівається до екстремальних температур, що сильно позначається на ресурсі оливи.
Прогрів
На піковій потужності турбіна може розкручуватися до 150 тисяч обертів на хвилину. Щоб агрегат не прийшов швидко в непридатність через зношування, слід забезпечити йому робочу температуру і належний рівень мастила. Для цього спершу і потрібно дати йому попрацювати на холостих обертах кілька хвилин.
Не глушити мотор різко
Категорично не рекомендується різке вимкнення двигуна після серйозного навантаження. Якщо ви їхали швидкісною магістраллю, а потім зупинилися і заглушили турбований двигун, то він просто не встигне як слід охолонути, оскільки зупиняється масляний насос, а лубрикант перестане циркулювати системою. У підсумку мотор спершу дуже швидко перегріється, а потім так само швидко охолоне. Взимку такі перепади можуть спровокувати появу мікротріщин.
Робота на холостих
Незважаючи на те, що турбомотор потребує прогріву, довго залишати його працюючим на холостих обертах також не можна. Довше 20 хвилин такий режим може спровокувати вигоряння масла.
Їзда на низьких обертах на підвищеній передачі
Використання підвищеної передачі за низьких обертів в авто з турбомотором категорично неприпустиме, оскільки це призведе до швидкого зносу турбокомпресора, якому не вистачатиме тиску оливи.
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…