Статті

Як продовжити життя турбомотору: п’ять простих правил від автомеханіка

Турбовані мотори сьогодні вже не є чимось розкішним і часто з’являються навіть у бюджетних моделях авто. При цьому варто розуміти, що ресурс таких агрегатів обмежений і становить приблизно 150 000 кілометрів, після чого потрібне обслуговування або заміна турбіни. Водночас є способи продовжити термін служби двигуна з наддувом. Досвідчений автомеханік дав п’ять ключових рекомендацій, як це зробити.

Читайте також:

Що поліції заборонено робити на дорогах: водіям на замітку

Список предметів, які мають бути в авто у воєнний час

На блокпосту поліція «шиє» порушення ПДР: чи законно це

Якісне масло
Дотримуйтесь рекомендацій виробника щодо використання витратних матеріалів, включно з моторною оливою. Зазвичай для турбомотора міняти мастило потрібно кожні 5 000 – 7 000 кілометрів. Якісне мастило потрібно підбирати тому що слід вибирати тому, що турбіна працює під навантаженням і розігрівається до екстремальних температур, що сильно позначається на ресурсі оливи.

Прогрів
На піковій потужності турбіна може розкручуватися до 150 тисяч обертів на хвилину. Щоб агрегат не прийшов швидко в непридатність через зношування, слід забезпечити йому робочу температуру і належний рівень мастила. Для цього спершу і потрібно дати йому попрацювати на холостих обертах кілька хвилин.

Не глушити мотор різко
Категорично не рекомендується різке вимкнення двигуна після серйозного навантаження. Якщо ви їхали швидкісною магістраллю, а потім зупинилися і заглушили турбований двигун, то він просто не встигне як слід охолонути, оскільки зупиняється масляний насос, а лубрикант перестане циркулювати системою. У підсумку мотор спершу дуже швидко перегріється, а потім так само швидко охолоне. Взимку такі перепади можуть спровокувати появу мікротріщин.

Робота на холостих
Незважаючи на те, що турбомотор потребує прогріву, довго залишати його працюючим на холостих обертах також не можна. Довше 20 хвилин такий режим може спровокувати вигоряння масла.

Їзда на низьких обертах на підвищеній передачі
Використання підвищеної передачі за низьких обертів в авто з турбомотором категорично неприпустиме, оскільки це призведе до швидкого зносу турбокомпресора, якому не вистачатиме тиску оливи.

Recent Posts

З вихлопної труби автомобілю крапає вода: коли треба бити на сполох

Ранок, подвір’я, двигун тільки-но заведено – з вихлопної труби капає щось схоже на воду. Знайома…

30.07.2025

Як уникнути штрафу за брудні номери: мало хто з водіїв це знає

Чи справді за трохи пилу на номерах можна отримати штраф у 1190 гривень? У дощову…

30.07.2025

З якої колонки на АЗС не радять заправлятись, щоб не попасти на дорогий ремонт

Водій Олександр із Черкас розповів виданню «Твоя МАШИНА», як після заправки на трасі через три…

30.07.2025

В тюрму за «неправильні номери»: де українцям загрожує в’язниця за дрібне порушення

У Польщі забороняють будь-які ігри з номерними знаками. Особливо це стосується так званих «малих номерів»,…

30.07.2025

Паралельне паркування – легко і без паніки: інструкція для міського водія

У щільному міському русі паралельне паркування – це не екзаменаційний страх, а щоденна рутина. Та…

29.07.2025

Навіщо мотоциклісти клеять X на фару: не заради стилю

Серед байкерів є речі, які на перший погляд здаються дивакуватими. Один з таких прикладів –…

29.07.2025