Статті

Коли сітка на радіаторі шкодить двигуну автомобіля

Багато автосалонів і автосервісів пропонують своїм клієнтам послугу встановлення додаткової захисної сітки на радіатор. Водночас досвідчений механік у коментарі виданню «Твоя МАШИНА» звернув увагу водіїв, що цей аксесуар потрібен далеко не всім. У деяких ситуаціях його встановлення може призвести до серйозних поломок двигуна.

Навіщо продають те, що шкодить?

Водіїв часто переконують у тому, що стандартна решітка радіатора не рятує машину від дрібних каменів і сміття. Побоюючись за цілісність системи охолодження, автовласники погоджуються за додаткову плату встановити цю деталь, чим нерідко шкодять двигуну.

Справа в тому, що розташовані в передній частині автомобіля радіатори кондиціонера, АКПП і основний радіатор вимагають інтенсивного обдування і вільного доступу зустрічних повітряних потоків до них. Дрібна сітка перешкоджає охолодженню рідини, що провокує перегрів ключових вузлів і агрегатів в автомобілі.

При цьому практика показує, що захист радіаторам не особливо потрібен. Навіть великі камені при попаданні в них не здатні завдати критичної шкоди. Таким чином автовласники встановлюють потенційно небезпечну деталь, від якої немає ніякої користі.

Міф про захист від бруду

Існує також поширена думка, що сітка захищає від комах і пилу. Якийсь ефект від сітки дійсно є, проте часто вона дуже швидко засмічується, що призводить до того, що повітря радіатор майже не обдуває. Єдиний ефективний спосіб підтримки чистоти – регулярне миття радіатора під тиском.

Автовиробники зазвичай проектують системи охолодження з урахуванням швидкості руху, клімату, конфігурації повітрозабірників. Коли мова заходить про радіаторну решітку, слід розуміти, що це не просто елемент декору, а найважливіший компонент розподілу повітряних потоків. Спроба втрутитися в цей процес може обійтися вам вкрай дорого.

Реальні наслідки

Якщо нашкодити радіатору, можна отримати швидкий знос системи охолодження і перегрів мотора. У гіршому випадку можливі тріщини в блоці циліндрів, поломка термостата, заклинювання двигуна. На відновлення підуть десятки тисяч гривень.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

Що буде з дизельним авто, якщо щодня їздити на короткі відстані

В останні роки дизельні автомобілі стрімко втрачають популярність на світовому ринку, але в Україні вони,…

20.06.2025

На блокпостах почнуть масово вилучати права у водіїв: кого будуть карати

В Україні планують посилити заходи щодо осіб, які ухиляються від військового обліку та мобілізації. Комітет…

20.06.2025

Тверезих водіїв позбавляють прав: який трюк використовує поліція

В Україні почастішали випадки притягнення до відповідальності тверезих водіїв за статтею 130 КУпАП, яка передбачає…

20.06.2025

ТОП-5 найбільш недооцінених люксових кросоверів: альтернатива дорогим брендам

Ринок люксових кросоверів перенасичений продукцією іменитих брендів, через що багато гідних моделей залишаються в тіні.…

19.06.2025

Розкрили простий трюк із дзеркалами, який спростить життя водієві

Професійний автоінструктор в інтерв'ю виданню Motorbiscuit розкрив маловідомий секрет із дзеркалами автомобіля, який істотно спрощує…

19.06.2025

Відмовтеся від них: які водійські звички непомітно вбивають ваш автомобіль

Серед українських автомобілістів поширені найрізноманітніші звички, які здатні непомітно шкодити транспортному засобу, прирікаючи власника на…

19.06.2025