Гальмівні колодки – не вічні. Навіть якщо їздити спокійно, на 60–70 тисячах кілометрів вони підуть на заміну. Але які обрати? В автомайстернях найчастіше пропонують два варіанти: керамічні та напівметалеві. Як з’ясувала «Твоя МАШИНА», вони працюють по-різному, коштують по-різному і зношуються теж по-різному.
Василь, інженер з Луцька, який займається сертифікацією деталей для СТО, пояснює просто: «Напівметалеві – це суміш сталі, графіту та домішок, до 70% металу. Вони жорсткіші, гріються краще, не перегріваються. Тому йдуть на пікапи, буси, авто з причепами». Такий тип колодок краще тримає навантаження і майже не втрачає ефективності на спусках.
Керамічні колодки м’якші – як сам матеріал, так і гальмівна дія. Менше пилу, менше шуму, м’який контакт з диском. Вони дорожчі, бо їх виготовляють зі спеціального посиленого складу, схожого на те, що в керамічній плитці, але щільнішого. З 2015 року почали прибирати з них мідь, щоб зменшити шкоду для довкілля.
Згідно з тестами, які публікував американський Car and Driver, керамічні колодки витримують до 110 тисяч кілометрів. Напівметалеві тримають близько 80 тисяч, але це якщо не буксирувати і не ганяти гірськими дорогами. Плюс: кераміка майже не зношує диск, а ось металева може “вигризати” канавки, якщо не стежити.
Ігор, механік із Харкова, каже: «Хто часто катає містом – беріть кераміку. Хто тягне вантажі або їздить на дачу по серпантину – ставте напівметалеві. І ще – дивіться, як вони шумлять. Металеві можуть пищати, особливо в морозolo».
Головне – не економити на якості. Підробки часто ламають диск і самі стираються в нуль. Добрі колодки не лише рятують гроші, а й життя.
Багато українських водіїв стикаються з рахунками від СТО, які виглядають підозріло завищеними. Дрібний ремонт може…
Сьогодні мало хто уявляє подорож без пасків безпеки. Але ще півстоліття тому їхня поява викликала…
Ситуація, коли машина з автоматичною коробкою втрачає гальма під час руху, може стати шоком. «Твоя…
Водії часто сподіваються, що жовта лампочка на панелі згасне сама. Але кожен символ має свою…
На трасі Нюрбургринг з’явився прототип Audi RS3 GT – гарячий хетчбек, який може стати фінальним…
В Японії офіційно представили новий Nissan Roox 2026 – компактний мікровен, який уже викликав ажіотаж…