Фото: Твоя МАШИНА
Правильна робота з педаллю газу може продовжити життя авто, а може й зруйнувати мотор. Автомеханіки під час спілкування з виданням «Твоя МАШИНА» наголошують: двигуни виходять з ладу не через вік, а через неправильну експлуатацію.
Високі оберти – прямий шлях до капремонту
Коли стрілка тахометра довго тримається вище 6000 об/хв, мотор перегрівається, мастило втрачає властивості, а деталі починають плавитись. Найшвидше страждають турбовані бензинові агрегати та варіатори.
«У нас був Nissan Qashqai з CVT, власник кілька разів гнав по трасі на межі, коробка просто розсипалась», – розповів механік Сергій з київського сервісу.
Низькі оберти теж небезпечні
Багато хто думає, що рух на мінімальних обертах економить паливо. Насправді це шкідливо. Масляний насос не встигає створювати тиск, і метал треться об метал.
«Дизель Ford Mondeo заїхав із заклинятим шатуном – власник постійно їхав на п’ятій передачі в місті при 1200 об/хв», – пояснив моторист Олексій з Харкова.
Бензинові й дизельні мотори реагують по-різному
У бензинових двигунів критичні стрибки частіше викликають перегрів і прогар клапанів. У дизельних – під загрозою турбіна, яка на високих обертах швидко зношується. Турбодвигуни особливо чутливі: різкі розгони та затяжна їзда на низах скорочують ресурс у кілька разів.
Оптимальний діапазон
Фахівці радять тримати мотор у межах 2000–4000 об/хв. Тут і мастило працює правильно, і навантаження рівномірне. Для автобанів це дає достатню динаміку, а в місті – спокійну їзду без ризику заклинити мотор.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…