Обгін вантажівки на трасі – завжди ризик. Особливо коли швидкість руху сягає 90 км/год і ви змушені довше перебувати на зустрічній смузі. Найбільше напружує момент, коли кілька фур йдуть одна за одною і утворюють своєрідний «потяг». Легковику важко знайти проміжок для безпечного маневру, а спроба форсувати ситуацію може обернутися лобовим зіткненням.
Патрульний інспектор із 15-річним стажем у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» пояснює:
«Далекобійники часто формують колону. Це допомагає їм тримати однаковий темп і економити пальне. Крім того, так вони координують маневри, особливо під час нічних рейсів».
За його словами, у Європі це явище теж поширене, але там суворіше стежать за інтервалом між машинами.
Тісне шикування має й технічне пояснення. Коли тягач із причепом рухається в потоці повітря, створеному попередньою вантажівкою, опір знижується, а витрата дизеля падає на кілька відсотків. Для перевізника, який долає сотні кілометрів щодня, це відчутна економія. Але для легкових авто поруч така колона перетворюється на пастку.
Відповідно до правил дорожнього руху, водій повинен тримати дистанцію, яка дозволяє зупинитися без зіткнення. На заміських шляхах вона може складати десятки метрів. Ігнорування цих норм кваліфікують як порушення.
Юрист із транспортного права Сергій каже:
«Якщо фура не дотримується інтервалу і перешкоджає обгону, це карається штрафом у 510 гривень. А коли через такі дії виникає аварійна ситуація, сума вже 1445 гривень, плюс можливе позбавлення прав на пів року».
Окремо закон зобов’язує тихохідні машини, що рухаються зі швидкістю до 40 км/год, створювати умови для обгону. Тобто водій має залишати проміжок для безпечного повернення легковика на смугу. Якщо ж цього немає – відповідальність неминуча.
Фури у колоні виглядають злагоджено, але насправді вони створюють серйозні ризики. І поки далекобійники думають про економію дизеля, водії легковиків стикаються з небезпечними бар’єрами на дорозі.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…