Фото: Твоя МАШИНА
Коли стрілка тахометра скаче, а кузов тремтить, водій нервує. Здається, що мотор ось-ось зупиниться. Проте не завжди йдеться про серйозну поломку – інколи винен дріб’язок, який легко усунути навіть без поїздки до майстра, пише Interia.
У більшості двигунів холостий хід тримається в межах 750–900 об/хв. Якщо після прогріву оберти гуляють між 500 і 1500, система подачі палива або повітря збита з ритму.
Перше, що перевіряємо, – шланги впуску. Навіть мікротріщина порушує баланс суміші, і мотор починає «гойдатись». Часто причиною стає забруднена дросельна заслінка – нагар із парів оливи залипає по краях. А ще – старий регулятор холостого ходу.
Забитий фільтр повітря теж викликає збої. Його заміна займає кілька хвилин, але може стабілізувати роботу мотора. Якщо проблема не зникає, варто подивитися на свічки – осад чи тріщини сигналізують про зношення. У бензинових моторах буває, що «пропускає» котушка запалювання – тоді двигун смикається і втрачає тягу.
Не забувайте про датчики. Неправильні показники з MAF або лямбда-зонда розбалансовують суміш. А слабкий акумулятор чи корозія контактів змусять оберти стрибати навіть без помилок у бортовому комп’ютері.
Досвідчені майстри радять просту перевірку: на прогрітому двигуні злегка відкрутіть кришку оливи. Якщо оберти різко падають або змінюються – система вентиляції картера потребує уваги. А ще зверніть увагу на паливо: забруднені форсунки чи слабка помпа теж провокують «плавання».
Якщо мотор глухне, з’явився запах бензину або блимає «Check Engine» – час у сервіс. Але легке коливання можна перемогти самому: перевірити впуск, прочистити заслінку, замінити фільтр. І головне – не зволікати: нестабільні оберти збільшують витрату пального на 20–30% і скорочують життя каталізатора.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…