Статті

Чи потрібно прокачувати гальма після заміни колодок: пояснення механіків

Більшість водіїв після заміни гальмівних колодок навіть не замислюються про прокачку гальм. Але інженери попереджають: у деяких випадках цей крок рятує від втрати ефективності гальмування, повідомляє Jalopnik.

Прокачування гальм – це видалення повітря, яке потрапило в гідравлічну систему. Якщо воно є, педаль стає “ватною”, а відстань гальмування зростає. Річ у тім, що гальмівна рідина не стискується, а повітря – так. Через це натискання на педаль не передає повну силу на супорти.

Повітря може потрапити в систему через тріщини, старі шланги або низький рівень рідини. Також це трапляється, коли під час заміни колодок випадково відкривають штуцер прокачування.

Прокачка не обов’язкова, якщо ви просто замінили колодки й не відкривали контур. Але фахівці радять робити її щонайменше раз на рік разом із заміною гальмівної рідини. З часом вона поглинає вологу, кипить під час сильного нагрівання, а в результаті гальма “пливуть”.

Інженери радять орієнтуватися на відчуття педалі. Якщо вона стала м’якою, чути шипіння або гальмівна рідина потемніла, час діяти. Процедура займає близько 30–40 хвилин і потребує лише ключа, нової рідини за 400–800 гривень і напарника, який допоможе натискати педаль.

Навіть якщо система не має витоків, стара рідина втрачає властивості через перегрів. Це як старе моторне масло – воно вже не працює належно.

Тож після заміни колодок перевірте колір гальмівної рідини й відчуття педалі. Якщо вона “губиться” під ногою – прокачка потрібна. Краще витратити пів години, ніж ризикувати кермом.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025