Є уявлення, що заднє праве сидіння – найнадійніше під час аварії. Але німецьке дослідження UDV (Unfallforschung der Versicherer) показало іншу картину. Лише 10 % постраждалих у ДТП перебували на задніх місцях, однак їхні травми часто були не легшими, ніж у водія. У 20 % випадків – навіть гіршими.
Інженер-експерт із пасивної безпеки Марія Гончар пояснила: «Системи захисту розробляються під водія. На задньому ряду менше подушок, а ремінь не завжди правильно розташований».
До цього додається людський фактор. Пасажири нерідко сидять боком, ставлять ноги на сидіння або взагалі не пристібаються.
Механік Ігор Шевченко з Києва розповів, що під час ремонту часто бачить наслідки таких помилок:
«Люди думають, що позаду безпечніше, тому не користуються ременем. А під час лобового удару пасажир летить уперед навіть на невеликій швидкості».
Дослідники з UDV підкреслюють, що для дітей найкращим варіантом залишається середнє місце заднього ряду. Воно віддалене від зон бокового удару, особливо якщо встановлено сертифіковане дитяче крісло.
Ситуація в Україні
За даними Нацполіції, у 2024 році понад третина постраждалих у ДТП були пасажирами заднього ряду. Більшість із них не користувалися ременями. В Україні подібна легковажність особливо небезпечна, адже частина автопарку старша за 10 років і не має повного набору подушок безпеки.
Toyota готує до виробництва новий позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року – доступніший, ніж навіть…
Багато водіїв думають, що заміна лише двох шин на повнопривідному авто – це розумна економія.…
Євросоюз готує гучну зміну курсу, пише Motor.es. Попри попередні плани повної заборони продажу авто з…
Зима не прощає лінощів. Сіль, реагенти й волога швидко руйнують метал, а водії часто помічають…
Коли мова про купівлю авто з пробігом, питання ГРМ часто лишається поза увагою. Дарма. Саме…
Міський рух стає щільним, і люди частіше дивляться на малі авто. Це видно щодня, коли…