Фото: Твоя МАШИНА
Після осінньої заміни гуми більшість водіїв просто складають шини «до весни» і забувають про них. А потім дивуються, чому за пів року боковини вкрилися тріщинами, а гума втратила еластичність. Проблема не в якості, а в тому, як ці шини пережили зиму, попереджає «Твоя МАШИНА».
Із висушеними боковинами, схожими на стару шкіру, стикався не один майстер шиномонтажу. Автомеханік із Києва Олег Демчук пояснює:
«Гума старіє не тільки від кілометрів, а й від сонця, вологи та озону. Водії часто ставлять колеса біля вікна чи котла, а це – повільна смерть для покришки».
Щоб уникнути проблем, шини треба вимити від пилу, солі та бруду. Потім ретельно висушити, адже навіть залишки вологи запускають процес руйнування. Найкраще місце для зберігання – прохолодне, сухе приміщення без різких перепадів температури. Ідеально підходить підвал або напівопалюваний гараж.
Сонячне світло – головний ворог гуми. Ультрафіолет руйнує структуру матеріалу, тож кожну шину варто загорнути в щільний непрозорий пакет і прибрати звідти повітря. Чим менше кисню, тим довше гума залишатиметься «живою».
Ще один нюанс, про який забувають: не зберігайте шини біля електромоторів, генераторів чи компресорів. Вони виділяють озон, який діє на гуму, як кислота. Особливо це стосується маленьких гаражів, де техніка стоїть поряд із колесами.
Якщо шини залишаються на дисках – їх можна складати одну на одну або підвішувати. Без дисків краще ставити вертикально і раз на місяць повертати, щоб уникнути сплющення.
Поради від майстрів:
Український контекст
За даними Держпродспоживслужби, понад 40% українських водіїв користуються шинами, термін придатності яких перевищує 5 років. Часто причиною передчасного старіння є саме неправильне зберігання.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…