Статті

На яких обертах мотор сам себе вбиває: багато хто з українських водіїв цього не знає

Багато водіїв звикли думати, що «високі оберти – смерть для двигуна». Але все навпаки. Тривала їзда на низьких обертах не менш шкідлива і може скоротити життя мотора у кілька разів, попереджає «Твоя МАШИНА».

Інженер-механік Сергій Руденко пояснює:

«Коли двигун працює нижче 2000 обертів, паливо не згорає повністю. Утворюється нагар, який осідає на клапанах і поршнях. Це як дим у димоході – якщо він не виходить, система забивається».

Якщо їздити на п’ятій передачі при швидкості 50 км/год, двигун працює з перевантаженням. Замість економії виходить протилежний ефект – підвищена витрата палива, підвищений знос колінвала, вібрації та проблеми з маслом.

А от постійне «крутіння» двигуна до 6000 об/хв також не дає нічого доброго. Масло починає втрачати в’язкість, а температури всередині циліндрів ростуть до межі. У спеку це може закінчитись перегрівом навіть справного мотора.

Автоексперт Ігор Дяченко радить дотримуватись «золотої середини»:

«Найкращий режим – від 1500 до 4000 обертів на хвилину. У цьому діапазоні двигун працює спокійно, а паливо витрачається рівномірно».

Для бензинових моторів цей режим оптимальний у місті та на трасі. Дизельним же краще тримати трохи нижчі оберти – від 1200 до 3500. Саме тоді турбіна працює стабільно, а система змащення не перевантажується.

Поради водіям

  • Не їдьте на високій передачі з низькими обертами. Краще знизити передачу – двигун віддячить.
  • Раз на кілька тижнів дайте мотору вийти на 4000–4500 об/хв, щоб «прочистити» систему.
  • Не стартуйте різко на холодному двигуні – масло ще не розійшлося каналами.
  • Слідкуйте за чистотою повітряного фільтра – забитий фільтр підвищує навантаження на мотор.

Що в Україні

За даними порталу Auto.ria.com, більшість уживаних авто в Україні продаються з пробігом понад 200 тисяч кілометрів. При цьому половина моторів має сліди перегріву чи нагару, що свідчить про неправильний режим експлуатації. Це ще раз доводить, що звичка їхати «на мінімальних обертах» шкодить навіть більше, ніж короткі поїздки без прогріву.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025