Статті

Як часто взимку треба мити авто, щоб не зруйнувати кузов

Зима – час, коли машина страждає більше, ніж водій у холодному салоні. Сіль, реагенти, крижані грудки під арками – усе це поступово «з’їдає» метал. Хтось переконаний, що часті миття взимку шкодять, інші – що без них кузов не виживе. Хто має рацію? Розбиралось видання Jalopnik.

Чому сіль – ворог №1

На дорогах використовують хлориди натрію, кальцію та магнію. Їхнє завдання – розтопити лід. Проте разом із вологою вони прискорюють корозію. Як пояснив автоексперт Сергій Романенко, майстер із 20-річним досвідом:

«Після двох-трьох тижнів їзди по засолених дорогах у відкритих місцях уже з’являються мікроплями іржі. Найбільше страждають пороги, днище та гальмівні трубки».

Як часто мити машину

Якщо дороги посипають сіллю щодня – мийка раз на тиждень. Якщо сніг падає зрідка, вистачить разу на місяць. У районах, де температура постійно нижче нуля, краще відвідувати автомийку з підігрівом. Вода на вулиці просто замерзне, залишивши на дверях крижану кірку.

Механік Олег Дяченко радить:

«Ідеально мити після обіду, коли трохи тепліше. Так вода встигає стекти й не перетворюється на лід на порозі чи замках».

Автомийка чи самостійно?

Автоматична мийка з підігрівом і обробкою днища – найзручніше рішення. Головне, щоб вона була без щіток, які дряпають лак. Якщо миєте самі, робіть це при температурі не нижче +10 °C і обов’язково очищайте підкрилки та низ дверей. Для домашніх умов підійде недорогий пристрій для промивки днища – схожий на розбризкувач для газону.

Поради, щоб кузов не гнив

Використовуйте м’яку губку або міт для кузова.

  • Не мийте гарячу машину одразу після поїздки – метал від перепаду температур тріскає.
  • Після миття витріть кузов мікрофіброю.
  • Раз на сезон наносьте віск – він утворює водовідштовхувальну плівку.
  • Не забувайте про номерні знаки: за брудний штрафують на 340 грн.

Українські реалії

У більшості міст України дороги взимку посипають не лише піском, а й соляною сумішшю, що містить натрій хлорид. Саме тому регулярне миття – не чиясь примха, а необхідність. Краще витратити 300–400 грн на мийку, ніж кілька тисяч на ремонт кузова.

Recent Posts

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025

Кнопки, що дратують: які елементи керування у сучасних авто бісать водіїв

Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…

04.12.2025

Toyota Corolla 2026 залишився без змін – і це його головна перевага

Toyota вирішила не поспішати з новим поколінням Corolla. Як пише Motor.es, замість цього японці оновили…

04.12.2025

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025