Чому Україна не скасовує корумповану сертифікацію авто

Отримання сертифікатів відповідності, які поки що необхідні для першої реєстрації авто в сервісних центрах МВС, давно перетворилось на звичайну схему з чергами та хабарництвом.

В Україні вже є гарний досвід скасування корупційних схем, пов’язаних за автомобілями. Відміна корупційного техогляду вісім років назад не призвела до збільшення аварійності скоріше навпаки – замість того, щоб давати хабарі, українці втратили гроші на покращення стану свого авто.

Виникає цілком закономірне питання, чому в нашій країні експерти перевіряють авто, які вже були перевірені в ЄС за європейськими стандартами? Виявляється у цього питання є логічна на перший погляд відповідь.

“Було б ідеально визнавати сертифікати на імпортні авто, видані в ЄС або інших країнах! Ми намагаємося пролобіювати такі нововведення вже 20 років. Але все впирається у взаємне визнання. Як два козлика на містку: Україна готова визнавати сертифікат ЄС за умови, що ЄС буде визнавати сертифікат України, а не брати гроші з українських експортерів. А ЄС проти. Тупик!” говорить директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Проте деякі зміни все ж відбуваються. Наприклад, нещодавно Уряд відмінив своєю постановою примусову перевірку єколочного стандарту, за умови якщо він вказаний в документах попередньої реєстрації авто. Нагадаємо, що зараз в Україні можна поставити на перший облік авто що відповідають стандарту Євро2 та вище (випущені після 1995 року).

Але корумпована сертифікація в Україні поки що залишається. Процедура займає від одного до декількох днів і обходиться в 1 600 – 3 500 гривень. При цьому в Мережі є пропозиції з продажу сертифікатів “без черги” за 4 000 – 7 000 гривень. Автомобіль в такому випадку нікому показувати не потрібно.

Recent Posts

Десять гібридів, які перевершили своїх бензинових побратимів

Гібридні модифікації автомобілів сьогодні часто сприймаються більше як транзитний перехід на шляху до повної електрифікації,…

27.11.2024

Угар моторної оливи: чому це відбувається і як уникнути проблем

Угар моторного мастила - одна з найпоширеніших і водночас ігнорованих проблем серед автомобілістів. Непомітний для…

27.11.2024

Недорогі німецькі кросовери: ТОП-10 найнадійніших моделей із пробігом

Якщо мова заходить про німецькі кросовери, то, поряд з високою якістю і витриманим стилем, на…

27.11.2024

Через які забруднення іржавіє кузов навіть нового автомобіля

Багато водіїв вважають, що регулярно мити машину, особливо взимку, зовсім необов'язково, і взагалі - це…

27.11.2024

П’ять найлегших автомобілів в історії

Сьогодні ми звикли, що повноцінний автомобіль важить понад тонну, але в історії автомобілебудування були випадки,…

27.11.2024

П’ять дешевих альтернатив Toyota Land Cruiser: розкіш і комфорт за доступною ціною

Позашляховик Toyota Land Cruiser давно став іконою у своєму сегменті, пропонуючи розкіш, комфорт і надійність…

27.11.2024