Лише за рік продажі електромобілів в Україні подвоїлися. Але загальна електрифікація країні не світить: невдовзі сюди хлине потік дешевих старих бензинових і дизельних машин із Європи.
Як повідомляє НВ Бізнес, українці загалом усе частіше стають власниками машин, що залежать не від викопного палива, а від струму. За підсумками минулого року співвітчизники купили 5,3 тис. електрокарів — це вдвічі більше, ніж у 2017-му.
А лише за січень — серпень 2019-го національний автопарк поповнився 4,8 тис. автомобілів на електротязі. Відносний приріст у сегменті легкових машин «під напругою» становить 47%, а продажі комерційних автомобілів за півріччя подвоїлися.
Загалом в Україні зареєстровано вже майже 30 тис. електрокарів. До того ж нових і дорогих авто серед них зовсім небагато. А якщо говорити про «багато», то це — про Nissan Leaf.
У загальній структурі продажів е-машин за вісім місяців 2019-го ці японські хетчбеки відхопили майже 50%. Водночас Tesla Model 3, BMW i3 і FIAT 500е, що розмістилися далі в топі продажів, мають значно менші частки — 8%, 5% і 4,3% відповідно.
Чому Leaf попереду всіх, та ще й із великим відривом? Він дешевий: на ринку модель можна придбати за 360 тис. грн. І це не унікальна маркетингова політика Nissan — Leaf офіційно в Україні не продають. Переважна більшість е-карів японського бренду, що їздять країною, — уживані авто з американського або європейського ринків.
Конкуренти, як із пробігом, так і нові, значно дорожчі. Словосполучення «нова машина» — взагалі не про цей сегмент ринку: серед легкових електромобілів лише один із десяти був новим на момент продажу, а серед комерційних частка машин із нулем на спідометрі — 5%. За даними маркетингової компанії IRS Group, середній вік придбаних українцями електрокарів становить чотири роки.
А все тому, що нові електромобілі програють цінову війну не тільки Leaf, які попоїздили, а й прямим конкурентам, що мають під капотом звичний двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ). Так, новий електричний хетчбек гольф-класу Hyundai Ioniq коштує від 770 тис. грн, а з пробігом — від 550 тис. грн. Водночас співставний із ним за розмірами Hyundai Accent із салону продають мінімум за 354,5 тис. грн. Така ж історія і з е-фургончиком Renault Kangoo ZE: у салоні він коштує від 704,7 тис. грн, а однотипний із ним Renault Dokker із ДВЗ — від 258,9 тис. грн.
Схожа різниця цін і на вторинному ринку. От тому Україна досі є країною, орієнтованою на традиційне паливо: серед усіх куплених торік нових машин е-автомобілі становили частку 0,8%, а серед уживаних — 3,4%.
Отже, хоч їх продажі й зростають, електрокари, як і раніше, можуть собі дозволити далеко не всі. І ці дехто, з огляду на географію продажів, переважно зосереджені у Києві та столичній області: на цей регіон припадає половина всіх угод із купівлі подібних чотириколісних апаратів. Ще чверть мешкає в Одеській області. Такі дані наводить Олександр Кравцов, співзасновник компанії Electrocars, яка торгує уживаними машинами з електричним рушієм. Решта 25% розподіляються рештою країни.
Патрульна поліція почала «полювання» на водіїв із «неправильними» водійськими посвідченнями. Юристи звертають увагу на почастішання…
Патрульна поліція України звертається до водіїв із закликом дотримуватися Правил дорожнього руху (ПДР) у частині…
Моторне мастило в автомобілі не тільки потрібно регулярно міняти, а й відповідально підходити до питання…
У разі зупинки вашого автомобіля поліцією, щоб уникнути неприємностей, недостатньо просто знати свої права і…
Однією з найпоширеніших автомобільних проблем взимку є примерзання дверей і замків, що ускладнює водіям доступ…
Якщо ви мрієте про спортивний автомобіль, не варто зациклюватися на нових моделях, які коштують сотні…