Юрист обіцяє, що в Україні от-от запрацює автоматична фіксація порушень ПДР

Правозахисник, експерт з питань законодавчого забезпечення безпеки дорожнього руху Володимир Караваєв розповів в ефірі радіо НВ, коли в Україні запрацює автоматична фіксація порушень ПДР.

Юрист стверджує, що в процесі повернення автоматичної фотофіксації Україна вже на фінішній прямій. “У нас скоро автоматична фіксація з’явиться, причому вона буде така, що з технічної точки зору, я підкреслюю – з технічної точки зору “причепитися” буде нереально”, – каже Володимир Караваєв. “Є юридичні нюанси, але я думаю, що до моменту, коли автофіксація повноцінно запрацює, ці юридичні моменти будуть врегульовані”, – додав експерт.

Втім, на думку експерта, втілення автоматичної фіксації порушень ПДР може мати зворотній ефект. Сприяти цьому буде диджиталізація та гаджетизація. Він наводить приклад європейських країн, в яких стоять камери, але у кожного водія в смартфоні або в навігаторі вказано, де ці камери встановлені. І водії дійсно знижують швидкість перед камерами, але потім намагаються “наздогнати втрачене” й суттєво збільшують швидкість.

“Світова статистика свідчить про те, що людей, які навмисне порушують правила дорожнього руху, не більше 10%. У нас же зовсім інша картина. Ситуація на дорогах, дорожня обстановка робить більшість водіїв порушниками. Я опублікував статистику, дані тестових випробувань нового обладнання, яке стоїть на Столичному шосе. За один день 64% відсотки водіїв, які там проїздили, порушували швидкісний режим, причому деякі перевищували дуже суттєво”, – каже Володимир Караваєв.

На його думку, слід зважати на реальну ситуацію на дорогах і не робити так, щоб переважна більшість водіїв ставала порушниками. “Ситуація, коли 64% відсотки водіїв стають порушниками – не нормальна. Коли менше 10% – нормальна. Там треба змінювати швидкісний режим або приймати інші міри. Порушників повинно бути не більше 10% відсотків, бо якщо більше, це неправильно прописані закони, правила або умови”, – вважає Володимир Караваєв.

Україна вже протягом дев’яти років намагається повернути систему автоматичної фіксації, але ми вже маємо негативну практику. І навіть в нинішній редакції закону, що регламентує автоматичну фіксацію, є величезна прогалина – винним у вчиненні правопорушення, що зафіксоване в автоматичному режимі, визнається власник транспортного засобу, а не водій, що вчинив правопорушення. Це порушує один з базових принципів права, що стосується особистої відповідальності.

Recent Posts

Навіщо водії взимку возять у машині пару шкарпеток: чотири неочевидні причини

Досвідчені водії взимку мають у багажнику не лише трос чи скребок для льоду, а й……

05.12.2025

Чорний список дизельних авто: моделі, у яких AdBlue стає проблемою

Система очищення вихлопу AdBlue, створена для зменшення шкідливих викидів, перетворилася на головний біль для власників…

05.12.2025

Чим небезпечний обгін вантажівки справа: пояснення експертів

Зустріч із фурами на трасі – звична річ для будь-якого водія. Але далеко не всі…

05.12.2025

Що мусить бути в машині взимку: 8 речей, які рятують у сніг і мороз

Зима завжди перевіряє водія на готовність. Один несподіваний мороз або занесена дорога – і навіть…

05.12.2025

Що можуть зіпсувати на шиномонтажі: помилки, як не можна допускати

Весняний сезон шиномонтажу знову відкрився, і біля сервісів уже черги. Та не всі водії знають,…

05.12.2025

П’ять звичок, які тихо вбивають вашу коробку передач і спустошують гаманець

Автоматична коробка передач – складний механізм, що не прощає недбалості. Ремонт може обійтися від 125…

05.12.2025