Categories: Статті

Експерти розповіли, чому електрокари не витіснять автомобілі з ДВЗ

Незважаючи на популяризацію «зелених» технологій, бензинові та дизельні машини мають більше шансів залишитися на ринку тільки тому, що електрокари ще не скоро стануть досить ефективними і практичними.

Не торкаючись суперечка про те, наскільки виробництво електрокарів шкодить навколишньому середовищу, видання НВ назвало три основних недоліки «зелених» автомобілів.

1.  Енергоємність

За словами вчених, навіть при найкращих умовах щільність енергії бензину майже в 50 разів вище, ніж у найкращих літій-іонних батарей. Це означає, що один кілограм бензину (близько 1,35 літра, в залежності від складу і температури) вміщує стільки ж енергії, скільки і сучасна АКБ, вагою приблизно 48 кг.

Якщо враховувати, що бак звичайного легкового авто може вмістити близько 50 літрів бензину (37 кг), його енергетичний еквівалент в літій-іонної батареї наблизиться до двох тонн. Уявіть собі електрокар з таким акумулятором, – низький центр тяжіння вам гарантований.

Так, технології акумуляторів з кожним роком удосконалюються і їх ефективність постійно підвищується. Але відставання АКБ від викопного палива як і раніше занадто велика і сьогодні нам, як справжнім варварам, куди простіше зробити і спалити півтора літра бензину, ніж розробляти 50-кілограмову батарею з аналогічною щільністю енергії.

2. Утилізація акумуляторів

Ключова проблема з EV – ресурс і утилізація їх акумуляторів.

Кілька місяців тому вчені з Університету Бірмінгема опублікували дослідження, згідно з яким використані акумулятори електрокарів можуть стати справжньою проблемою не тільки для їх власників, а й для навколишнього середовища.

3. Собівартість виробництва та продажу

Для класичних автоконцернів різка необхідність розробляти електрокари означала величезні витрати й інвестиції, через що багато брендів стали об’єднаються і готувати загальні платформи для нових автомобілів.

Очевидно, лідери ринку можуть дозволити собі інвестувати десятки мільярдів доларів в розвиток електрокарів. Але для менш великих виробників невигідно витрачати гроші на створення автомобілів, які мають мізерні показники продажів.

У підсумку, технології електрокарів розвиваються повільніше, і ринкова вартість нового авто з ДВЗ залишається на порядок нижче, ніж у аналогічної моделі з електричною силовою установкою.

Recent Posts

ТОП-3 недооцінених корейських кросовери: надійні, комфортні і доступні

Останнім часом корейський автопром зробив величезний крок вперед, однак багато хто з українських водіїв все…

22.12.2025

Як реально зменшити витрату палива в автомобілі: 12 перевірених методів

Якщо вам конче потрібно зменшити витрати на заправку власного автомобіля, не потрібно одразу шукати якесь…

22.12.2025

Жовтий сигнал загорівся на під’їзді до світлофора: тиснути на газ чи зупинитись?

Нерідко буває, що прямо на під’їзді до світлофора активується жовтий сигнал. Така ситуація може спантеличити…

22.12.2025

Nissan оновив популярну модель, дозволивши покупцям обрати розмір решітки радіатора

Японський автовриобник Nissan офіційно представив оновлення для свого популярного мінівена Serena. Як повідомляє Carscoops, покупцям…

22.12.2025

Volkswagen офіційно виніс вирок малим бензиновим автомобілям в Європі

Німецький автомобільний гігант Volkswagen офіційно повідомив, що більше не буде виробляти в Європі малі бензинові…

22.12.2025

На критично важливій трасі Одеса-Рені відновили рух

Обмеження на рух транспорту по трасі М-15 біля села Маяки, що на Одещині, знято. Про…

22.12.2025