Депутати підготували новий сюрприз автомобілістам

В Україні можуть подорожчати бензин і дизельне паливо. Однак на цей раз причиною є не зростання цін на нафту або падіння курсу гривні.

У Верховній Раді готуються зміни в закон про митний тариф України, що передбачають введення загороджувального мита 5,5% на імпорт всіх видів моторних палив. Про це йдеться в повідомленні Нафтогазовій асоціації України, передає enkorr.com.ua.

«Учасники ринку серйозно стурбовані поправками, що стосуються нафтогазового сектора, які були внесені народними депутатами до закону« Про митний тариф України ». Особливу критику викликає пропозиція щодо введення ввізного мита на нафтопродукти зі ставкою 5,5%. Оператори вважають, що ці нововведення приведуть до викривлення конкуренції та поставлять у нерівні умови імпортерів і вітчизняні нафтопереробні підприємства», – йдеться в повідомленні НАУ.

Введення мит планується ініціювати при підготовці до голосування урядового законопроекту №7306, покликаного уніфікувати опису та кодування товарів до міжнародних норм.

«Очевидно, що за таких умов кількість імпортних операцій, які сьогодні складають 70-75% обсягу українського ринку, різко зменшиться або буде зведено до мінімуму, ринок стане монопольним, що в свою чергу негайно позначиться на роздрібних цінах для споживача», – зазначає Асоціація .

Від введення мит виграє група «Приват», яка керує Кременчуцьким НПЗ.

Відзначимо, це не перша спроба даної групи пролобіювати введення загороджувальних мит. У 2010-2011 рр. «Приват» спільно з ТНК-ВР активно домагалися введення мит на імпорт бензинів і ДП, але тоді завдяки активній позиції учасників ринку і галузевих асоціацій ця ініціатива не знайшла підтримки в парламенті.

За результатами 10 місяців 2017 р основним постачальником бензину в Україні виступає Білорусь – 47,6% (805 тис. тонн), 40,5% (685,8 тис. тонн) забезпечує внутрішнє виробництво, з яких 34% (573,7 тис. тонн) – Кременчуцький НПЗ.

З дизпалива 40,5% ринку (1989 тис. тонн) займає Білорусь, 31,2% (+1528 тис. тонн) – Росія, 9% (436 тис. тонн) – Литва і Польща. Частка внутрішнього виробництва в балансі ДП становить 12,7% (625 тис. тонн) з яких на Кременчуцький НПЗ припадає 11% (543,4 тис. тонн).

У балансі ЗВГ 37% (489 тис. тонн) займає Росія, 31% (407 тис. тонн) – Білорусь, а внутрішнє виробництво займає ділю 25% (324,8 тис. тонн).

Recent Posts

Десять потужних кросоверів, які не поступаються в динаміці найкращим спорткарам

Минули ті часи, коли кросовери вважалися звичайними автомобілями з поліпшеною прохідністю. Сьогодні цей сегмент є…

23.12.2024

У Катарі публічно знищили спорткар за небезпечний дрифт водія: відео

У столиці Катару Досі місцева поліція затримала стрітрейсера, який розсікав вулицями на спортивному автомобілі Toyota…

23.12.2024

BMW перекрила нелегальне ввезення своїх автомобілів до Росії

Німецький концерн BMW повідомив про перекриття каналу нелегальних поставок своїх автомобілів до Росії. Як пише…

23.12.2024

Як продовжити термін служби акумулятора: сім умов «вічної» роботи АКБ

Термін служби сучасної акумуляторної батареї (АКБ) в автомобілі становить 3-5 років, але є випадки, коли…

23.12.2024

Раптово відмовили гальма: як зупинити автомобіль у такій ситуації

Кожен автомобіліст може зіткнутися з найнебезпечнішою ситуацією, коли раптово відмовили гальма. Причин цієї несправності може…

23.12.2024

Вбиває мотор і каталізатор: чому заборонено довгий прогрів двигуна автомобіля

Сьогодні виробники рекомендують не прогрівати двигуни автомобілів занадто довго. У деяких країнах за це навіть…

23.12.2024