Депутати підготували новий сюрприз автомобілістам

В Україні можуть подорожчати бензин і дизельне паливо. Однак на цей раз причиною є не зростання цін на нафту або падіння курсу гривні.

У Верховній Раді готуються зміни в закон про митний тариф України, що передбачають введення загороджувального мита 5,5% на імпорт всіх видів моторних палив. Про це йдеться в повідомленні Нафтогазовій асоціації України, передає enkorr.com.ua.

«Учасники ринку серйозно стурбовані поправками, що стосуються нафтогазового сектора, які були внесені народними депутатами до закону« Про митний тариф України ». Особливу критику викликає пропозиція щодо введення ввізного мита на нафтопродукти зі ставкою 5,5%. Оператори вважають, що ці нововведення приведуть до викривлення конкуренції та поставлять у нерівні умови імпортерів і вітчизняні нафтопереробні підприємства», – йдеться в повідомленні НАУ.

Введення мит планується ініціювати при підготовці до голосування урядового законопроекту №7306, покликаного уніфікувати опису та кодування товарів до міжнародних норм.

«Очевидно, що за таких умов кількість імпортних операцій, які сьогодні складають 70-75% обсягу українського ринку, різко зменшиться або буде зведено до мінімуму, ринок стане монопольним, що в свою чергу негайно позначиться на роздрібних цінах для споживача», – зазначає Асоціація .

Від введення мит виграє група «Приват», яка керує Кременчуцьким НПЗ.

Відзначимо, це не перша спроба даної групи пролобіювати введення загороджувальних мит. У 2010-2011 рр. «Приват» спільно з ТНК-ВР активно домагалися введення мит на імпорт бензинів і ДП, але тоді завдяки активній позиції учасників ринку і галузевих асоціацій ця ініціатива не знайшла підтримки в парламенті.

За результатами 10 місяців 2017 р основним постачальником бензину в Україні виступає Білорусь – 47,6% (805 тис. тонн), 40,5% (685,8 тис. тонн) забезпечує внутрішнє виробництво, з яких 34% (573,7 тис. тонн) – Кременчуцький НПЗ.

З дизпалива 40,5% ринку (1989 тис. тонн) займає Білорусь, 31,2% (+1528 тис. тонн) – Росія, 9% (436 тис. тонн) – Литва і Польща. Частка внутрішнього виробництва в балансі ДП становить 12,7% (625 тис. тонн) з яких на Кременчуцький НПЗ припадає 11% (543,4 тис. тонн).

У балансі ЗВГ 37% (489 тис. тонн) займає Росія, 31% (407 тис. тонн) – Білорусь, а внутрішнє виробництво займає ділю 25% (324,8 тис. тонн).

Recent Posts

Названо 3 рідкісні моделі універсала з практично вічними двигунами

Рідкість у світі автомобілів може бути як дорогоцінною спадщиною, так і викликом для власників. Однак…

03.05.2024

Найкращі автомобілі для мам і тат: ТОП-10 сімейних моделей у 2024 році

Вибір правильного автомобіля для сім'ї - це не тільки про практичність і безпеку, а й…

03.05.2024

Нарветеся на неприємності: 5 помилок водіїв під час спілкування з поліцією

Мало хто з водіїв зрадіє, якщо його зупинить поліція. Але якщо вже це сталося, потрібно…

03.05.2024

Найкращі кросовери з пробігом: ТОП-8 варіантів за 800 тисяч гривень

Вибір кросовера може стати справжнім викликом, особливо, якщо ваш бюджет обмежений. У такій ситуації не…

03.05.2024

Штраф до 8500 гривень: поліція нагадала водіям про покарання за поширене порушення

Українським водіям нагадали про поширене порушення правил дорожнього руху, що призводить до трагічних наслідків. У…

03.05.2024

Скільки повинен працювати акумулятор і як продовжити його життя: на замітку водіям

Акумулятор - це серце автомобіля, що забезпечує живлення електроніки та запуск двигуна. Але як довго…

03.05.2024