Псля того, як в Україні тимчасово скасували податок на ввезення електромобілів, Верховна Рада може спростить життя і колекціонерам старих авто. Днями в парламенті зареєстрували відразу три законопроекти, які, по-перше, вводять поняття історичного автомобіля, а по-друге, скасовують при їх ввезенні сплату ПДВ, акцизу та ввізного мита при імпорті, пише Autonews.
“Аналоги таких законів є і у Великій Британії, і в Польщі, і в Німеччині. Державні музеї у нас дотує держава. А коли йдеться про старовинні автомобілі, ніхто не дотує. А так ентузіастів, які зберігають автомобілі, хоча б звільнять від податків при імпорті“, – кажуть у громадській організації “Спілка автомобілістів України” (САУ).
Історичним автомобілем законодавці пропонують вважати транспортний засіб, який був вироблений 40 років тому або раніше, плюс його модель не повинна вироблятися вже мінімум 25 років.
Якщо авто відповідає цим критеріям, його можна буде ввезти без сплати ПДВ, акцизу та митних зборів.
Вирішуватимуть, який автомобіль історичний, а який ні, згідно із законопроектом, спеціальні експертні організації. Вимоги до них досить жорсткі. По-перше, стаж: не менше 20 років роботи в сфері “збереження, примноження і розвитку історичних транспортних засобів”. По-друге, членство в Міжнародній федерації історичних транспортних засобів (FIVA) або в Міжнародній автомобільній федерації (FIA). І третій момент – в керівництві не повинно бути посадових осіб, які працюють в органах держвлади або місцевого самоврядування.
Виходить, що під ці критерії підпадають клуби ретромобілістів, багато з яких існують не один десяток років.
“Можливо, це будуть якісь громадські асоціації. Але вимоги щодо віку автомобілів і того, хто визначає історичність, зазначені в законопроекті, що не остаточні. Верховна Рада повинна ухвалити цей закон і дати доручення Кабміну, щоб там розробили, хто конкретно дає висновок щодо автомобіля. Але головне тут навіть не скасування податків, а те, що такі автомобілі можна буде реєструвати, отримувати номери і їздити на них. Також до закону про техогляд вводиться, що такі автомобілі не підлягають техогляду на загальних підставах, тому, що це особливий автомобіль і відповідальність за його стан лягає на власника. Якщо ці автомобілі допущені до дорожнього руху, вони повинні бути застраховані“, – говорить економіст, член правління “САУ” Валентин Інгульський.
Також для ввезення історичних автомобілів скасують норму, яка вимагає, щоб вони відповідали нормам Євро-5.
У законопроекті сказано, що залежно від періоду випуску автомобілі розділять на класи:
Також багато залежатиме від оригінальності транспортного засобу. Якщо коротко, поділ пропонують зробити таким:
Наслідком цих норм є важливий момент: якщо власник ретро-автомобіля в ньому щось поміняв настільки, що машина втратила історичний статус (і це підтвердить експерт), то власнику доведеться заплатити всі податки, від яких він був звільнений.
За словами колекціонерів, закон дасть поштовх до розширення експозицій. Щоправда, вони дивуються, чому про це згадали тільки зараз, а також не дуже вірять, що законопроект не буде “похований” під купою важливіших.
“Подібний законопроект був в Раді ще 2005 року, але тоді до нього нікому не було діла. А зараз деякі наші депутати захоплюються колекціонуванням старих автомобілів. Деякі тримають дуже хороші колекції. Ось, напевно, і хочуть привозити машини не через сірих дилерів, а офіційно“, – говорить голова запорізького клубу ретро-машин “Фаетон” Григорій Онопченко.
А ось звичайні автолюбителі вважають, що хоч ініціатива закону хороша сама по собі, але умова за віком “не менше, ніж 40 років”, – це занадто багато.
“До цього часу олдтаймери стають дорогими, щоб розглядати таку машину як інвестицію. Правильний термін, як в Німеччині, 30 років. Тоді можна купити машину в хорошому стані, вкластися в неї і років через 10 вона вже буде цінністю. 40-річні автомобілі в Німеччині коштують зараз по 10-12 тис. євро, оскільки вважаються колекційними. Серед 30-річних є вибір за нормальною ціною. Автомобілі після 1996 року вже не розраховані на довгий термін життя. Тому якщо щось легендарне брати, то зараз, поки у німців чи бельгійців є в хорошому стані. Цінні – європейці, американці, британські машини“, – поділився думкою автоексперт Владислав Бовсуновський.
Український автомобільний блогер Roma Urraco поділився зі своїми підписниками у Facebook фотографіями своєї чергової унікальної…
Гідравлічні циліндри є одним з основних елементів гідравлічних систем - їх робота дозволяє різним типам…
Спортивні автомобілі цінуються не тільки за їхню швидкість, динаміку і потужність, а й за здатність…
Сьогодні ціни на пальне в Україні високі як ніколи, що змушує водіїв частіше замислюватися про…
Під час купівлі вживаного автомобіля завжди на перше місце виходить такий параметр, як надійність, особливо,…
Зима на носі й українським автомобілістам слід бути готовим до найсуворіших її проявів, щоб вони…