У 2017 році в Україну ввезли кілька сотень тисяч нерозмитненого секонд-хенду з еврономерами і менш 80 тис. нових легковиків . У той же час вітчизняні автозаводи в 2017-му видали з конвеєрів за рік менше 8 тис. легкових машин, передає 24 канал.
Звичайно, на сумні для автопрому підсумки року вплинули не тільки масові “поставки” напіввбитої техніки на єврономерах. Українці також активно ввозили і розмитнювали іномарки за “пільговими” акцизами – їх ввезли майже стільки ж, скільки продали нових.
Насправді “бляхи” суттєво підкосили внутрішні перепродажі вживаних легковиків і буквально обвалили ціни на ринку. Але в цьому є і плюс – раніше ціни на старі автомобілі були досить високими, а зараз вони стали доступнішими українцям. Втім, мінусів значно більше.
Вплив ввезення вживаної техніки на продажі нових автомобілів бюджетного сегменту (в першу чергу В – і С-класів) також є. Логіка багатьох покупців зрозуміла і проста: навіщо купувати за $ 8 тис. новий Lanos, якщо можна купити за $ 3 тис. справжню BMW? Так, у віці і добряче пошарпану, але зате з трилітровим мотором і шкіряним салоном!
Але це ще півбіди. На думку експертів, головна неприємність, яку несуть з собою підсумки року у вигляді тисяч нерозмитнених іномарок з європейських шротів – деградація автомобільної галузі України в цілому. Масове поповнення (з-за кордону!) автопарку вживаними автомобілями з малим залишковим ресурсом означає крок назад для транспортної інфраструктури.
Якщо порівнювати стару “беушку” з новими, нехай навіть бюджетного класу автомобілями, то існує відразу кілька ознак втрати автомобільної “цивілізації”. По-перше, зниження завантаження мережі офіційних автосалонів з широким штатом співробітників і відповідними податками в казну. По-друге, непотрібність фірмових СТО з високим рівнем сервісу і кваліфікованим персоналом. По-третє, вимирання супутньої інфраструктури – банківське кредитування, лізинг.
І нарешті, це зупинка українських автомобільних заводів, які в кращі роки випускали майже півмільйона легковиків, вантажівок і автобусів. Природно, з відповідним завантаженням сотень суміжних підприємств та мільйонними відрахуваннями у казну. Сьогодні легкові автомобілі худо-бідно випускають лише два заводи – “Єврокар” і ЗАЗ, а ще десять років тому повноцінних заводів було вдвічі більше, а обсягів продукції – в сотні разів більше.
Замість цього – машини з третіх рук, напівлегальні ділки-перекупники, придорожні торгові майданчики, гаражі з “дядьком Васею”, кустарні доопрацювання для спрощення ремонту, мийка з відра та інші принади тіньової економіки. Ніхто з них не платить ніяких податків у казну держави, але при цьому усі хочуть їздити європейськими дорогами…
Подібне вже мало місце в історії України, коли в 1990-х роках відкрилися кордони і у країну хлинув потік пошарпаних іномарок. Бізнесу і владі коштувало чималих зусиль і багатьох років, щоб побудувати в країні цивілізований ринок автомобілів та супутніх послуг, і разом з ним – справжню автомобільну цивілізацію. Невже доведеться починати спочатку?
У кожному автомобілі з часом можуть виникати найрізноманітніші несправності. З деякими ще можна якось їздити…
Незвичайні запахи в автомобілі самі по собі мають насторожити автомобіліста. Водночас є запахи, які додатково…
Кришка розширювального бачка може здатися недосвідченим водіям другорядним елементом в автомобілі, проте її роль часто…
Автомобіль є дуже недешевою інвестицією, до якої завжди слід підходити відповідально. Нерідко трапляється так, що…
Зростання цін на українських АЗС змушує автомобілістів шукати способи економії, серед яких вибір дешевшого палива.…
Наближаються спекотні дні, а з ними - нові виклики для автомобілістів. Серед них проблеми зберігання…