Електромобільні плани: які пільги виробникам, покупцям та власникам пропонують цього разу

Більше – краще… втім, не завжди. Принаймні, у питанні активності законодавців щодо створення сприятливих умов для власників та виробників електромобілів (ЕА) в Україні, «фонтан» тематичних законопроектів, які реєструвались один за одним минулого року, призвів до затягування процесу. Тим не менше, рішення вдалось відшукати, і більшість пропозицій із вже існуючих документів, після консультацій з експертами, представниками бізнесу та влади оформлені у вигляді двох нових консолідованих законопроектів, які зареєстровані у Верховній Раді. Один документ (№8159) вноситиме зміни у Податковий кодекс та деякі інші закони, другий (№8160), як цього вимагає законодавство – у Митний кодекс.

Оскільки ці документи створювались у спеціальній робочій групі ВР заради досягнення компромісу та з урахуванням запропонованих раніше пропозицій авторами інших проектів, шанси на отримання статусу законів у них досить високі. Отож, розглянемо, що передбачають згадані документи.

Для бізнесу

Підприємствам, які матимуть намір зайнятись виробництвом електротранспорту, а саме легкових електромобілів, електробусів та електровантажівок, буде надана можливість ввозити без мита, ПДВ та акцизного збору певні комплектуючі до цих транспортних засобів. В перелік пільгових компонентів потрапили електродвигуни та генератори змінного струму, трансформатори, випрямлячі, статичні перетворювачі, акумулятори та їх компоненти, кузови та кабіни для ТЗ, деякі інші частини моторних транспортних засобів. Повний перелік компонентів та запропонованих пільг для них можна дізнатись із тексту законопроекту. Ця норма діятиме до 31 грудня 2028 року.

До 31 грудня 2032 року підприємства, які займатимуться в Україні видобутком літію, виробництвом із нього тягових батарей, зарядних пристроїв для ЕА та, власне, самого електротранспорту (легкового, вантажного, автобусів), запропоновано звільнити від сплати податку на прибуток, отриманого від реалізації цих товарів.

Для покупців електромобілів

До 31 грудня 2028 року покупців електромобілів можуть звільнити від сплати «збору за першу реєстрацію», розмір якого становить від 3 до 5% від вартості автомобіля.

Також, ті хто мають можливість отримати податкову знижку (і знають що це таке), зможуть віднести до цієї статті витрати на придбання легкового електромобіля (в тому числі, коли покупка здійснювалась в кредит, але без врахування відсотків за банківські послуги), а також витрати на переобладнання авто (будь-якого типу) із ДВЗ на електротягу.

Щодо продовження терміну «нульового розмитнення» на електрокари, яке діє зараз і буде чинним до кінця 2018 року, – таких пропозицій немає. Поки що немає, оскільки статистичних даних для прийняття рішення щодо ефективності безмитного ввезення ЕА ще недостатньо. Ймовірно, обговорення питання імпорту електроавто без податків розпочнеться ближче до кінця цього року, коли активність авторинку у цьому сегменті можна буде вивчити на основі даних хоча б за 9-10 місяців.

Для власників електромобілів

Закон «Про дорожній рух» запропоновано доповнити пунктом, який зобов’язуватиме власників чи орендарів платних паркувальних майданчиків обладнати зарядними пристроями для електромобілів не менше 5% наявних парко-місць. Щоправда, безкоштовна стоянка чи, скажімо, заряджання ЕА не передбачені.

Згідно інформації із пояснювальних записок до законопроектів, описані рішення зможуть збільшити частку екологічного транспорту на автомобільному ринку України до 20-25% у 2028 році. Якщо ці законопроекти будуть підтримані народними депутатами, чинності вони набудуть з 1 січня 2019 року.

Джерело: AUTO.RIA.com

Recent Posts

Чому досвідчені водії досі тримають у бардачку шматок господарського мила

У більшості машин сьогодні можна знайти все – від зарядок до аптечок. Але якщо побачите…

05.12.2025

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025