В жодному разі не намагайтесь розслаблятись: процес врегулювання механізму розмитнення автомобілів стає дедалі цікавішим. До вже існуючих кількох законопроектів додався ще один, №8487-1, із поміткою «альтернативний». Тобто, як версія «комітетського» документа (№8487), який нещодавно детально вивчали AUTO.RIA на прикладах та навіть створили спеціальний калькулятор для розрахунків за «формулою акцизу».
А ще – ніхто не дасть гарантії, що поки ви читаєте цей матеріал, у Раді не реєструється чергова версія «розмитнення по-новому». Зрештою, добре, що є з чого вибирати. Аби це не призвело до надмірних витрат часу та загальної плутанини, адже вибиратимемо не ми, а наші представники – народні депутати. Отже, що за «альтернативна» версія розмитнення закладена у новий документ?
У документі пропонується залишити існуючі у Податковому кодексі градації по віку авто, та діапазони об’ємів двигунів, і до них застосувати нові ставки. А ще, тимчасово, для окремих «євроблях», тих, що з двигунами великого об’єму, будуть свої ставки, які будуть «активними» лише протягом року з моменту набрання чинності описуваним документом, якщо такий момент настане, адже зараз законопроект №8487-1 має статус «зареєстрований у ВР» та переданий на розгляд у профільні комітети.
Окрім вживаних авто, документ стосується і нових – акциз на певні категорії нових ТЗ теж пропонують знизити. Але, оскільки розміри податків на нові авто скоріше цікаві автоімпортерам, ми розглянемо приклади для вживаних легківок, та порівняємо запропоновані суми митних платежів із «базовим» законопроектом.
«Прохідними» стануть легкові автомобілі, що відповідають екостандатру не нижче Євро-3, який введено в дію в ЄС у 1999 році. Такі ТЗ мають бути ввезені на територію України до моменту отримання статусу закону описуваним документом. Щоб розмитнити «євробляху» доведеться надати документи, що підтверджують зняття такої машини з реєстрації за межами України, та документ на право власності. Діятиме пільговий період (щодо норм Євро-3 та знижених ставок акцизу для великооб’ємних двигунів) один рік.
Розмір акцизу пропонується встановити нульовим назавжди для електромобілів, що відповідають коду УКТ ЗЕД 8703 90 10 10, тобто легкові. Ще для цієї ж категорії ТЗ пропонують скасувати ПДВ, до кінця 2020 року. Але – гібриди та вантажні «електрички» знову опиняться «за бортом» – у них інші коди УКТ ЗЕД…
Із введенням техогляду автори документа пропонують скасувати вимогувідповідності екостандатам «Євро» для усіх автомобілів. Для цього має бути прийнятий відповідний закон, який і запустить ТО. Щоправда, в такому разі «Євро» буде скасовано як для вживаних, так і для нових авто, що дуже потішить ряд виробників (індійських, китайських, іранських тощо), які покинули європейський та український ринок, так як не могли виробляти ТЗ із Євро-5. Поряд із турботою про електромобілі, ризик появи в автосалонах машин із ДВЗ, які не підпадають під жоден екологічний стандарт, виглядає дещо парадоксально.
А поки техогляд йтиме до нас, автори документа пропонують відредагувати графік введення «Євро» так: діючий стандарт Євро-5 знову стане чинним 1.01.2021 (тобто, до цієї дати повернеться Євро-4), а з 1 січня 2022 року – Євро-6.
І це ще не все: для «євроблях», тобто автомобілів, які зареєстровані в інших державах і були ввезені на територію України, пропонують тимчасово (на 1 рік) встановити мінімальне обмеження Євро-3. Це значить, що авто старіші 1999 року випуску за законопроектом №8487-1 у будь-якому випадку будуть «непрохідними».
Зараз при першій державній реєстрації автомобіля потрібно сплачувати «збір на обов’язкове пенсійне страхування». Його розмір – від 3 до 5% від вартості автомобіля. Якщо законопроект №8487-1 стане законом, цей збір буде скасовано.
Набір захисних механізмів у документі мінімальний, і стосується він лише автомобілів, які мають походження або ввозяться з країни-агресора чи тимчасово окупованих територій. Для таких ТЗ просто залишать «драконівські», тобто чинні повні ставки акцизу. Та, варто зазначити, що «драконівські» вони лише для вживаних авто, на нові машини, особливо з двигунами об’ємом до 2,2 л (бензинові) та 2,5 л (дизельні) розмір акцизу не є критично високим. Інших «чорних ящиків» документ не містить.
Загальна картина, яка вимальовується після вивчення останніх законодавчих ініціатив в парі з силовими ініціативами від Кабміну – почались зміни. Держава з одного боку почала «притискати» сектор нерозмитнених автомобілів, а з іншого боку продукує теоретичні рішення «на папері». Залишається уважно спостерігати за розвитком подій, та сподіватись, що питання із доступністю автомобілів буде вирішено компромісним, послідовним шляхом, адже результат від сильнішого «закручування гайок» вже добре відомий.
З приходом зими сніг і лід на дорогах стануть однією з головних загроз для українських…
Чинне законодавство вимагає від автомобілістів використання спеціальних автокрісел під час перевезення дітей зростом нижче 150…
Взимку багато українських автомобілістів мають звичку піднімати на ніч двірники своїх машин вгору. Є думка,…
Серед автомобілістів донині поширені різного роду міфи і повір'я про зимові шини. Заступник голови начальника…
Кросовери сьогодні домінують на авторинку, завдяки своїй універсальності, комфорту і практичності. Якщо ви плануєте купівлю…
Навіть, якщо вам здається, що ваш автомобіль працює як годинник, це не означає, що в…