Categories: Закони

Стало відомо, як знизять акцизи і чи буде амністія «литовцям»

Новий законопроект про розмитнення авто на іноземній реєстрації вже міг би бути внесений в Раду, але на початку тижня його піддали критиці ряд депутатів. Глава Комітету ВР з питань податкової і митної політики Ніна Южаніна розповіла autonеws.ua, які концепції закладені ньому, що може змінитися, і на яких умовах можлива амністія для «Єврономерів», пише Твоя МАШИНА.

Амністія «литовців» і нова шкала при розмитненні

За словами Ніни Южаніної, законопроект складається з двох частин. Першою збираються закрити діри в правилах транзиту і тимчасового ввезення, а в другому мова йде про амністію для «Єврономерів» і створенні більш м’яких правил ввезення б/у авто взагалі для всіх.

«Законопроект можна розділити дві частини. Перша – внесення змін до Митного кодексу та в ряд інших законодавств щодо контролю за в’їздом автомобілів в режимі тимчасового ввезення та транзиту. Друга – надання можливостей розмитнити автомобілі тим, хто в’їхав на автомобілі на іноземній реєстрації з порушенням правил митного оформлення.

Але в другій частині пропонувалося зробити не тільки таку акцію щодо автомобілів, які вже в’їхали, а взагалі змінити підхід до акцизної політики. Суть: встановити митні ставки для всіх автомобілів (в тому числі нових), і в залежності від екостандарту поступово зробити нову шкалу без різкого стрибка між ставками податків для автомобілів до 5 років і старше 5 років. Щоб, наприклад, розмитнення для автомобіля 1999 року обходилося не в 14 тис євро, а в 4-5 тис євро. Нова шкала повинна бути побудована на основі потужності двигуна (в кубічних сантиметрах) і з застосуванням коефіцієнта віку автомобіля», – повідомила Ніна Южаніна.

Можуть перевірити податкову «історію»

Однак, в Комітеті поки не готові сказати, чи піде законопроект в Раду в такому вигляді. Справа в тому, що деякі нардепи висловилися проти того, що держава повинна йти на поступки тим, хто купив автомобілі з порушенням митних правил. Інші вимагають спочатку довести, що власник «литовця» чистий перед податковою.

«Буквально в понеділок, коли депутати приїхали зі своїх округів, вони надали свої розрахунки щодо того, що пільгове навантаження при ввезенні нових автомобілів і при виробництві автомобілів в рази більше, ніж та пільгове навантаження, яке ми можемо запропонувати для власників автомобілів на Єврономерах. І вони не погоджуються з концепцією, що ми повинні робити значні поступки власникам таких авто, а вважають, що, якщо людина дозволила собі купити автомобіль, то вона має можливість сплатити податки.

Також є пропозиції дозволити пільговий режим тільки тим, хто може підтвердити офіційні джерела грошей на покупку цих автомобілів і заплатили з них податки. Тобто, логіка в тому, що ми не можемо надати можливість скористатися пільгою, бо це було б несправедливо по відношенню до тих, хто заплатив податки. Така думка пролунала буквально в понеділок. Тому сказати, що ми вже готові, я не можу. Я напередодні вважала, що законопроект можна реєструвати, але, знову-таки, в понеділок прозвучали пропозиції про те, що необхідно додатково провести зустрічі і з активістами від цих автомобілістів. Тому що якщо пільговий режим, про який йде мова, їх не задовольнить, то навіщо вносити такий законопроект, який стане 21-м поряд з тими, які теж не вирішують проблему повністю.

Вважаю, що проблема вже перезріла і одне з трьох рішень потрібно обов’язково приймати. Тому що дуже важлива і перша частина цього законопроекту, яка дозволяє державі надалі дотримуватися тієї податкової політики щодо автомобілів, яку воно приймає зараз», – каже Ніна Южаніна.

Досвід Молдови: Власники «блях» не збиралися ставити їх на облік

У Комітеті ВР з питань податкової і митної політики говорять, що при підготовці цього законопроекту вивчали досвід країн, які змінили своє ставлення до ринку автомобілів.

«Яскравий приклад – республіка Молдова, де зараз проводять акцію по розмитненню автомобілів і звідки можуть нам надати статистику, хто скористався нормою, а хто ні. Якщо коротко, то після того, як в Молдові їм дали можливість пільгово розмитнити і поставити на облік авто на іноземній реєстрації, цією нормою поки скористалися до 30% з великої кількості власників таких авто. Акція в Молдові закінчується вже в листопаді, хоча тривала з січня. Виходить, що в основному автомобілісти, які купили такі автомобілі, і не збиралися ставити їх на облік. Швидше за все, їх або продали, або розібрали на запчастини. Незважаючи на низькі ставки податків, норма не виконала своє завдання.

Тому, може, і правильно кажуть депутати, що потрібно ще раз зустрітися з активістами. Тут головне – не прийняти закон, яким ми не вирішимо проблему. Всі три варіанти у нас готові. Як тільки буде розуміння, що, хоча б один з них або їх комбінація вирішує проблему, потрібно буде приймати», – підсумувала Ніна Южаніна.

«Ми не можемо не стимулювати ввезення нових авто»

До слова, в Комітеті назвали маніпулятивними висловлювання власників «блях» про м’якість митних норм у країнах ЄС.

«Ми не можемо не стимулювати ввезення новіших автомобілів, тим самим захищаючи нашу екологію. Просто у нас, коли говорять, що, мовляв, в інших країнах б/в автомобілі доступніші в покупці і розмитненні, кажуть тільки про те, що вигідно говорити. Наприклад, там де встановлена ​​нульова ставка по акцизному податку – Естонія, Литва, – активісти замовчують про інші платежі, встановлені в цих країнах за використання старих автомобілів», – сказала Ніна Южаніна.

Recent Posts

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025