Categories: Закони

510 гривень за непристебнутий пасок безпеки. В Раді вдруге зареєстрували законопроект

6 березня у Верховній Раді зареєстрували законопроект №10131, яким пропонується підвищити штраф за ігнорування пасків безпеки вдесятеро – до 510 гривень. Законопроект ініціював Центр демократії та верховенства права в рамках Кампанії “За безпечні дороги” для зниження рівня смертності на дорогах України. Нагадаємо, у грудні 2018 року не вистачило голосів для ухвалення у другому читанні законопроекту про підвищення штрафу, проти не проголосував жоден із депутатів, а у першому читанні законопроект отримав потужну підтримку.

Законопроект зареєстрували 20 народних депутатів, серед яких Антон Геращенко, Ірина Геращенко, Ганна Гопко, Ігор Діденко, Олексій Рябчин. Автори законопроекту розраховують на його ухвалення в цілому ще до завершення скликання парламенту.

Сьогодні штраф за ігнорування пасків безпеки в Україні становить 51 гривню, а рівень користування ними найнижчий серед країн Європи. Тоді як, наприклад, у Франції штраф становить 135 євро і, як наслідок, пристібається 99% водіїв та пасажирів. В Україні ж пристібаються лише 23% водіїв.

Наявність суттєвого штрафу, переконані ініціатори законопроекту, є одним із ключових інструментів зміни поведінки. Натомість мізерний штраф у 51 гривню дає українцям сигнал, що пристебнуті ремені не є важливими. Метою законопроекту є зміна поведінки, а саме формування стійкої звички пристібатись на будь-якому місці в авто.

Використання пасків безпеки зменшує ризик травм під час аварії. А за даними ВООЗ, у половині смертельних ДТП люди в авто могли б вижити, якби були пристебнуті.

Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, більшість громадян, а саме 66%, підтримують посилення відповідальності за ігнорування ременів безпеки, про що свідчать результати всеукраїнського опитування, проведеного дослідницькою компанією “Ipsos” в рамках проекту “Модернізація та підвищення безпеки дорожньої мережі в Україні” влітку 2016 року.

Повний перелік депутатів, які зареєстрували законопроект: Антон Геращенко, Іван Крулько, Ганна Гопко, Ірина Геращенко, Ігор Дідено, Олена Сотник, Анна Романова, Олексій Рябчин, Мустафа-Масі Найєм, Леонід Ємець, Світлана Заліщук, Остап Єднак, Ірина Суслова, Олександр Опанасенко, Марія Іонова, Ярослав Маркевич, Андрій Вадатурський, Олександр Черненко, Вікторія Войціцька, Григорій Шверк.

Лілія Дроздик

Recent Posts

ТОП-10 бюджетних компактних седанів: надійність без переплат

Якщо вам потрібен надійний, економний та практичний автомобіль для їзди по місту за невеликі гроші,…

19.12.2025

В Україні різко подорожчала обов’язкова послуга для водіїв: за що треба доплатити

З 1 січня 2025 року в Україні запрацював новий закон про обов’язкове страхування для водіїв.…

19.12.2025

Три звички водіїв, які непомітно вбивають автомобіль

Як відомо, ресурс навіть найбільш надійного автомобіля в значній мірі залежить від умов його експлуатації.…

19.12.2025

Не пив, а права втратив: вживання якої їжі може «завалити» алкотест для водія

Як відомо, керування автомобілем в стані алкогольного сп’яніння є одним з найбільш серйозних порушень ПДР,…

19.12.2025

ТОП-10 звуків в автомобілі, що не можна ігнорувати – попередження від майстрів

Кожен автомобіль, мов живий організм, попереджає водія про наявність «хвороб» певними «симптомами». ЦЕ можуть бути…

19.12.2025

Чому сучасні автомобілі досі використовують свинцево-кислотні акумулятори

Розвиток технологій відбувається настільки стрімко, що іноді люди просто не встигають слідкувати за змінами. Для…

19.12.2025