Новини

В Україні хочуть відновити власне виробництво палива

Запровадження санкцій щодо російської нафти підштовхує до зростання світові ціни на пальне. В Сполучених Штатах, зокрема – зафіксовано найвищу ціну на бензин за всю історію: 5 доларів за галон – це близько 4 літрів.

Ранкові черги на столичних заправках, на стелах АЗС «по нулям», проте до заправних колонок не проштовхнутися, бо заправляють по талонам. Працівники заправки пояснюють, коли палива в резервуарах критично мало продаж за готівку припиняють, тому паливний дефіцит триває.

Візит Геннадія на заправку робить водіїв щасливішими, бо він щоразу привозить 35 тонн палива. Цього разу бензовоз приїхав з Польщі.

«Бензовози їдуть, «зелений коридор» існує, проїхати набагато легше. Пускають окремим рядом, менше стоїш, в черзі не стоїш», – розповідає водій.

З початком повномасштабної війни Україна втратила власне виробництво бензину та дизелю. Тепер все паливо імпортують переважно з Європи. Кількість бензовозів, що перетинають кордон зросла у 20 разів. Автотранспорт та залізниця нині основні способи доставки палива в Україну. Їм допомагають річкові танкери по Дунаю. «У нас зростає щодобовий обсяг пального через АЗС, обсяг імпорту та реалізації, вчора був рекорд 30 тисяч тонн», – каже перша віце-прем’єр-міністр Юлія Свириденко.

«Щомісяця імпорт пального до України збільшується. У травні бензину завезли у майже 1,5 рази більше, ніж у квітні, дизелю на 82 відсотка. Червень вже б’є рекорди, прогнозована кількість – 600 тисяч тонн. Європа з такими українськими апетитами ледь справляється. «Європейці будуть забезпечувати в першу чергу власний попит, а нам доводиться буквально вигризати кожен бензовоз», – переконує експерт з ринку нафтопродуктів Сергій Куюн.

Звикнувши до цінників 50 гривень українці продовжують збільшувати запаси палива. Заправитись під зав’язку, ще й трохи в каністру – психологія нинішнього водія – завжди мати повний бак попри ціну.

«Ми маємо звикнути, що дешевого палива більше не буде. В Україні відтепер ціна на паливо – європейська. Орієнтир – 1,5 євро за літр», – каже директор центру досліджень енергетики Олександр Харченко.

Держава нині не регулює цінники на АЗС, цим займається ринок попиту та пропозицій. Проте дефіцит все одно існує. В уряді шукають додаткові шляхи імпорту та намагаються збільшити власне виробництво за рахунок вцілілих міні переробних заводів. Проте дефіцит все одне не зникне остаточно, принаймні до кінця війни.

Recent Posts

Як миттєво прибрати неприємний запах в авто за допомогою прищіпки: геніальний лайфхак

Кожен із нас знає, що місце білизняній прищіпці - на мотузці, де нею кріплять речі…

30.04.2024

Названо 4 автомобілі, які з пробігом коштують дорожче, ніж нові

У сучасному автомобільному світі нерідко трапляються випадки, коли старі автомобілі продаються за ціною, що перевищує…

30.04.2024

7 способів вбити “автомат”: яких типових помилок припускаються водії на АКПП

Коли мова заходить про автоматичну коробку передач, деякі водії помилково вважають, що вона більш надійна…

30.04.2024

Найкращі автомобілі для дівчат і жінок: ТОП-10 компактних моделей

У сучасному світі автомобіль став невід'ємною частиною повсякденного життя. Для багатьох дівчат і жінок вибір…

30.04.2024

Італійців вразив рідкісний Aston Martin на українських номерах: фото

Жителі Європи продовжують відкривати для себе Україну. З початку повномасштабного вторгнення РФ до країн ЄС…

30.04.2024

Поліція зупинила Tesla, яка проїхала на автопілоті 40 км зі сплячим водієм за кермом

У Швеції водій-кур'єр заснув за кермом Tesla просто під час їзди на трасі. Незважаючи на…

30.04.2024