Новини

В Україні хочуть відновити власне виробництво палива

Запровадження санкцій щодо російської нафти підштовхує до зростання світові ціни на пальне. В Сполучених Штатах, зокрема – зафіксовано найвищу ціну на бензин за всю історію: 5 доларів за галон – це близько 4 літрів.

Ранкові черги на столичних заправках, на стелах АЗС «по нулям», проте до заправних колонок не проштовхнутися, бо заправляють по талонам. Працівники заправки пояснюють, коли палива в резервуарах критично мало продаж за готівку припиняють, тому паливний дефіцит триває.

Візит Геннадія на заправку робить водіїв щасливішими, бо він щоразу привозить 35 тонн палива. Цього разу бензовоз приїхав з Польщі.

«Бензовози їдуть, «зелений коридор» існує, проїхати набагато легше. Пускають окремим рядом, менше стоїш, в черзі не стоїш», – розповідає водій.

З початком повномасштабної війни Україна втратила власне виробництво бензину та дизелю. Тепер все паливо імпортують переважно з Європи. Кількість бензовозів, що перетинають кордон зросла у 20 разів. Автотранспорт та залізниця нині основні способи доставки палива в Україну. Їм допомагають річкові танкери по Дунаю. «У нас зростає щодобовий обсяг пального через АЗС, обсяг імпорту та реалізації, вчора був рекорд 30 тисяч тонн», – каже перша віце-прем’єр-міністр Юлія Свириденко.

«Щомісяця імпорт пального до України збільшується. У травні бензину завезли у майже 1,5 рази більше, ніж у квітні, дизелю на 82 відсотка. Червень вже б’є рекорди, прогнозована кількість – 600 тисяч тонн. Європа з такими українськими апетитами ледь справляється. «Європейці будуть забезпечувати в першу чергу власний попит, а нам доводиться буквально вигризати кожен бензовоз», – переконує експерт з ринку нафтопродуктів Сергій Куюн.

Звикнувши до цінників 50 гривень українці продовжують збільшувати запаси палива. Заправитись під зав’язку, ще й трохи в каністру – психологія нинішнього водія – завжди мати повний бак попри ціну.

«Ми маємо звикнути, що дешевого палива більше не буде. В Україні відтепер ціна на паливо – європейська. Орієнтир – 1,5 євро за літр», – каже директор центру досліджень енергетики Олександр Харченко.

Держава нині не регулює цінники на АЗС, цим займається ринок попиту та пропозицій. Проте дефіцит все одно існує. В уряді шукають додаткові шляхи імпорту та намагаються збільшити власне виробництво за рахунок вцілілих міні переробних заводів. Проте дефіцит все одне не зникне остаточно, принаймні до кінця війни.

Share
автор
Artem Boyko

Recent Posts

Компанія Kia презентувала Sportage 2026 з новими характеристиками і вищими цінами

Kia представила оновлений Sportage 2026 року з новими характеристиками та підвищеними цінами. Дізнайтеся про зміни…

29.05.2025

Сповільнення руху вантажівок на кордоні з Польщею: що потрібно знати водіям

Через будівельні роботи кількість смуг для вантажівок на кордоні з Польщею зменшиться, що вплине на…

29.05.2025

Назвали найбезпечніший автомобіль у світі: новий еталон безпеки на дорозі

Toyota Crown став найбезпечнішим автомобілем у світі з рейтингом безпеки 95%. Подробиці тестів і характеристик…

29.05.2025

Чому автоконцерни знову роблять ставку на двигуни внутрішнього згоряння

Великі автокомпанії повертаються до двигунів внутрішнього згоряння через високі прибутки та попит на гібридні технології,…

29.05.2025

Для чого досвідчені водії викручують колеса до бордюра: секрет безпеки, про який знають не всі

Багато хто з молодих водіїв дивується: чому досвідчені автолюбителі, залишаючи авто на парковці, спеціально викручують…

29.05.2025

ТОП звичок, які вбивають ваш автомобіль щодня: як не «угробити» машину своїми руками

Автомобіль — це техніка, яка потребує догляду та уважного ставлення. Але, як відзначають експерти, більшість…

29.05.2025