Новини

В Україні знову перевірятимуть та штрафуватимуть АЗС

Антимонопольний комітет України (АМКУ) може розпочати дослідження, що стосуватиметься ціноутворення на автозаправних станціях.

“Оскільки до комітету надійшло ще й чимало скарг на завищені, як стверджують скаржники, роздрібні ціни на АЗС, не виключаю, що після завершення цього дослідження (дефіциту пального) стартує нове, що стосуватиметься ціноутворення”, – зазначила голова АМКУ Ольга Піщанська.

Зі слів Піщанської, наразі АМКУ проводить дослідження причин нинішнього дефіциту пального. Зокрема вивчається поведінка гравців у період виникнення дефіциту і їхні дії щодо ресурсного наповнення пальним АЗС, ймовірні проблеми під час закупівлі пального за кордоном, кількість наявного залишку пального у резервуарах АЗС, питання гуртової реалізації нафтопродуктів у межах групи найбільших операторів ринку та за її межами, тощо.

“Отримана на цей час інформація частково підтверджує, що на ситуацію вплинула зруйнована інфраструктура галузі, розірвані логістичні ланцюги й навіть брак бензовозів. Також ми бачимо, що постачання пального на момент початку кризи скоротилося, хоч і не зупинилося повністю”, — повідомила голова АМКУ.

Вона зазначила, що співвідношення обсягів імпорту палив за 5 місяців 2021 року відносно 5 місяців 2022 року було від’ємним (бензину марки А-92 у 2022 році завезено в Україну на 36 % відсотків менше, ніж у 2021 році, бензину марки А-95 — на 27 % менше, бензину марки А-98 — на 64 % менше, дизельного пального — на 15 % менше й СВГ — на 53 % менше).

“Так, держава втратила майже 100% джерел наповнення ринку пального, оскільки до запровадження воєнного стану ми у більшості купували його в Білорусі й у Російській Федерації. Та все зазначене мною вище не означає, що ми автоматично виключаємо можливість існування й інших, суб’єктивних чинників, які могли “поглибити” паливну кризу”, — каже вона.

З її слів, якщо під час дослідження АМКУ виявить ознаки того, що окремі суб’єкти господарювання могли у неконкурентний спосіб скористатися складною ситуацією на ринку для досягнення власних економічних переваг чи зисків, буде вжито заходів відповідно до законодавства.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025