Водневі авто почали активно розробляти тільки в останні роки, хоча сама по собі ідея не нова. Мало хто знає, що в Україні експерименти з водневим паливом для машин проводили майже пів століття тому.
1976 року в Харківському інституті проблем машинобудування АН України створили водневу установку для автомобілів. Нею навіть оснастили “Москвич-412”.
У багажник “Москвича” помістили невеликий водневий реактор і бак із водою. Проходячи через реактор, вода під дією каталізатора (його роль виконували оксиди різних металів) розщеплювалася водень і кисень. Потім водень подавався в циліндри двигуна та спалювався там як паливо.
Нова технологія мала низку переваг. Установка легко монтувалася та зберігала можливість їздити на бензині. Під час згоряння водню виділяється більше енергії, ніж від нафтопродуктів, а у вихлопі при цьому міститься лише водяна пара.
До того ж авто не мало балон із вибухонебезпечним воднем, як у сучасних аналогів. Та й знайти воду для заправки нескладно.
Проте далі за прототип справа не пішла. Технологія так і не стала серійною, хоча в інших країнах водневі авто почали випускати лише у XXI столітті.
Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…
Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…
У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…