Новини

Авто зі США повернулись: тепер їх завозять в Україну найбільше

З липня по вересень, тобто відколи повернули митні платежі, українці імпортували 41,2 тисячі вживаних авто з пробігом. З них 51,5% (21,2 тис.) привезли з країн Америки.

Період із квітня по червень був найактивнішим в імпорті вживаних авто з-за кордону. Більшість автомобілів привозили з країн Європейського Союзу. Проте після скасування так званого “нульового” розмитнення ситуація змінилася – більш ніж половина імпорту знову займають авто зі США. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували
статистику імпорту транспортних засобів в Україну.

Авто з Америки знову складають більшість імпорту

Після рекордних показників у квітні-червні, коли авто з Європи складали 91% від загальної кількості імпорту і відповідно найгірших показників “американців” (4,8% від загальної кількості), ситуація на ринку кардинально змінилася на користь останніх. Українці знову почали активно привозити авто з США. Це трапилося, у тому числі через налагодження логістики: бізнес переналаштувався на доставку авто з США через порти Європи. Стали зрозумілі та передбачувані строки й вартість доставлення.

Легковики з країн ЄС привозять, проте значно менше, ніж раніше: у вересні таких було лише 6,1 тисячі. На це є кілька причин, пояснюють в Інституті досліджень авторинку. По-перше, на ринок потрапило багато “європейців” в період так званого “нульового” розмитнення, саме ці машини складають значну кількість на внутрішньому ринку. По-друге, чинні ставки митних платежів, зміна курсу валют та подорожчання автомобілів за кордоном роблять купівлю вживаного авто у Європі невигідною: сумарна вартість машини “під ключ” буде дорожчою, ніж купити аналогічну модель в Україні.

Головними постачальниками легковиків з пробігом протягом липня-вересня стали США (38,4%, 20,9 тис.), Польща (21,6%, 11,8 тис.) та Німеччина (11,7%, 6,4 тис.). Для порівняння, у квітні-червні рейтинг виглядав зовсім по-іншому: лідерами були Польща (34,1%, 95,8 тис.), Німеччина (25,4%, 71,4 тис.) та Литва (11,5%, 32,3 тис.).

Через які пункти пропуску завозять вживані авто

Найбільше вживаних легковиків протягом липня-вересня 2022 року привозили через контрольно-пропускні пункти Львівської та Волинської областей. Лідерами стали КПП “Шегині – Медика” (Львівська обл., 13 478 шт), КПП “Устилуг – Зосин” (Волинська обл., 9 018 шт.) та КПП “Порубне – Сірет” (Чернівецька обл., 2 748 шт.).

Для порівняння, до початку повномасштабного вторгнення, протягом січня-лютого 2022, в переліку 10 найпопулярніших для ввезення вживаних легковиків пропускних пунктів чотири були морськими. Після початку повномасштабної війни та тимчасового блокування роботи морських портів транспортні потоки змінилися: єдиними “воротами” для ввезення автомобілів як з Європи, так і з Америки, стали пропускні пункти з країнами ЄС та Молдовою.

Зараз машини із США прибувають до морських портів Європи, а далі транзитом через країни ЄС прямують до України. Так відбувається не лише з автомобілями, тому не дивно, що в перші місяці після початку повномасштабної війни збільшилося навантаження на пункти пропуску та зросли черги на кордонах.

Де оформлюють найбільше легковиків з пробігом

Протягом липня-вересня найбільше вживаних легковиків пройшли митне оформлення на ВМО №2 митного поста “Городок” (20,3%, 11 тис. шт.). На другому місці виявився ВМО №1 митного поста “Рівне” (8,2%, 4,5 тис. шт.), а на третьому – ВМО №4 митного поста “Городок” (7,9%, 4,3 тис. шт.). Одразу помітно, що у порівнянні з січнем-лютим з переліку зникли морські порти – наприклад, на початку року першість за кількістю оформлених вживаних легковиків з-за кордону займав ВМО №1 митного поста “Одеса-автомобільний”.

Загалом більшість легковиків з пробігом протягом липня-вересня пройшли митне оформлення на митних терміналах Львівської (38,9%), Волинської (12,7%), Рівненської (11,1%), Івано-Франківської (6,7%) та Одеської (5,4%) областей. Цікаво, що в цьому рейтингу Київ та Київська область займають лише 2,7% сумарно від загальної кількості, проте в рейтингу вперше зареєстрованих “свіжопригнаних” легковиків вони складають 14,2% від загальної кількості. Тобто, більшість автомобілів, що були зареєстровані на кінцевого споживача (власника) у Києві та області, були розмитнені в інших областях України та доставлені туди лише для проведення першої реєстрації в Сервісних центрах МВС.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025