На вітчизняних дорогах сьогодні можна зустріти вживані іномарки найрізноманітніших брендів, у тому числі й дуже рідкісних як для нашого споживача. Приклад тому – індійська мікролітражка Maruti 800. Машина протрималася на конвеєрі із різними змінами 31 рік. Усього було виготовлено 2,87 млн од., переважна більшість яких (2,66 млн од.) для місцевого ринку, повідомляє Автоцентр.
Це був перший по-справжньому, народний автомобіль для Індії, що мав сучасну, передньопривідну конструкцію. За ним шикувалися величезні черги – з моменту замовлення до отримання покупцям доводилося чекати близько трьох років, чим не могли не скористатися ділки на чорному ринку.
Історія машини сходить до 1982 року, коли між компаніями Maruti Udyog та Suzuki Motor було утворено СП. Спочатку воно займалося лише імпортом японських автомобілів, а у грудні 1983 року стартувало місцеве виробництво моделі Maruti 800. У її основу поклали Suzuki Alto першої генерації (SS30/40). Початковою метою було доведення рівня локалізації до 35%. Наприкінці 1986 року розпочався випуск машини другої генерації – на базі Suzuli Alto наступного покоління (SB308). Тут уже з’явився новий 3-циліндровий двигун робочим об’ємом 796 см куб. та потужністю 37 к.с.
Саме такий автомобіль і був нещодавно помічений на одній із київських вулиць. Він має довжину всього 3335 мм, ширину 1440 мм та висоту 1405 мм. Споряджена маса складає 650 кг, а повна – 1000 кг. Автомобіль отримав непогану як для цього класу динаміку розгону – від 0 до 100 км/год за 14 секунд і максимальну швидкість 140 км/год.
У нашому випадку машина 1994 року випуску. І вона ще дорестайлінгова. Останній, що цікаво, був проведений у жовтні цього ж року – на видозміненій решітці радіатора шильдик з назвою марки та моделі, прикріплений з лівого боку, замінила центрально розташована емблема. На старій машині фірмовий логотип був інтегрований до кнопки відкриття капота, безпосередньо на його кришці. Після модернізації капот відкривався вже виключно із салону.
Популярність Maruti 800 набирала обертів. До 1988 року завод досяг показника 100 тисяч автомобілів на рік (разом із позашляховиком Gypsy на базі Suzuki SJ410). До 1991 року частка місцевих комплектуючих зросла до 65%.
Машину почали постачати на експорт. Так, перші автомобілі відправили до Угорщини ще в 1987 році, за ними пішли Чехія та Югославія. А 1989 року «індус» вийшов на ринок Франції, 1990-го – Нідерландів, пізніше – Мальти, Італії та Великобританії. Цікаво, що у 1992 році для європейських покупців Maruti постала у більш сучасному виконанні – з каталітичним нейтралізатором. Усі автомобілі для Європи обов’язково комплектувалися пасками безпеки.
З 2008-2009 років попит на машину в Індії почав падати. На місцевому ринку з’явився більш доступний конкурент, який став найдешевшим авто у світі – задньомоторний 2-циліндровий Tata Nano, що стояв всього 123 000 рупій проти 184 641. Може б Maruti 800 випускалася б й довше, проте машину остаточно поховали введення екологічних норм Євро 4. Історія першого по-справжньому народного індійського автомобіля закінчилася в 2014 році.
Сегмент розкішних кросоверів вельми насичений, що створює величезну конкуренцію на ринку. За таких умов ціла…
Щітки склоочисника - важливий елемент безпеки автомобіля, особливо в дощ або сніг. Незважаючи на їхню…
Кросовери користуються неабиякою популярністю в Україні, особливо серед сімейних водіїв, які цінують їх за комфорт…
Перший сніг несе українським автомобілістам нові загрози. Важливо розуміти, що керування транспортним засобом у таких…
Далеко не кожен автомобіль підходить для складних зимових умов експлуатації. Експерти звернули увагу на низку…
Тиск в автомобільних шинах є найважливішим фактором забезпечення безпеки експлуатації транспортного засобу. Якщо він занадто…