Прийняті Верховною Радою в першому читанні зміни до Кримінального кодексу фактично звільняють водіїв від покарання за керування транспортним засобом в нетверезому стані. Таку думку висловив один з відомих українських адвокатів.
Адвокат Вадим Володарский у Facebook проаналізував “Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень” №7279-д. Його висновки невтішні. Фактично, в разі введення в дію закону, покарати п’яного водія буде дуже проблематично. За суто процесуальними міркуваннями.
Згідно норм нового документу, керування транспортними засобами в стані сп’яніння переходить в розряд кримінальних злочинів. А з КоАП (ст.130) відповідна норма вилучається. Лише ця обставина завдає прецедент безкарності.
Оскільки адміністративна відповідальність знімається, а введення кримінальної зворотної сили не має, то всі, хто на момент вступу в силу закону були позбавлені права керування згідно нині діючої КоАП (ст.130) стають позбавленими покарання. Проще кажучи, їм повинні будуть повернути водійські посвідчення, оскільки норма, на підставі якої вони були вилучені, з закону виключається.
Крім того, у водіїв з’явиться багато можливостей щодо ухилення від відповідальності за керування транспортним засобом у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння. У КПК немає поняття “медичний огляд”, і немає порядку його проведення. Новим проектом не передбачається це врегулювати. Є лише поняття “огляд особи” (ст.241 КПК), яке може проводитися слідчим, із залученням медпрацівника. Відповідно, рішення про покарання повинен виносити слідчий, але закон не регламентує його взаємодію з медичним працівником.
Також викликає багато питань і описаний механізм притягнення до відповідальності. Алгоритм дій у разі виявлення водія, щодо якого є підозри, що він п’яний, за проектом такий: затримання, потім отримання постанови прокурора, потім огляд, і, нарешті, якщо стан сп’яніння підтвердиться, внесення відомостей в ЕРДР і подальше дізнання.
Не складно уявити собі збільшення витрат часу і коштів як для водіїв (і п’яних, і, що гірше, тверезих), і для патрульних поліцейських, і для дізнавачів, і для прокурорів. Крім того, все це потрібно буде встигнути зробити, поки саме сп’яніння не минуло. Чи захочуть патрульні з усім цим возитися? А встигнуть, якщо захочуть?
Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…
Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…
Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…
Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…
Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…
Зимова експлуатація автомобіля і так несе в собі низку ризиків, а додаткові помилки з боку…