Новини

Страхування автомобіля по-новому: що може змінитися для українців у 2023 році

Верховна Рада України під час пленарного засідання 12.01.2023 року ухвалила в першому читанні законопроєкт № 8300, в якому прописані зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей Закон серед водіїв відомий, як «автоцивілка» (ОСЦПВ).

Про ухвалення законопроєкту повідомив автор проєкту, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Депут зазначив, що чинний закон вже застарів та не відповідає потребам учасників ринку обов’язкового страхування. А найголовніше те, що він, не враховує вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/103/ЄС, тож вимагає якнайшвидшого осучаснення.

Якщо законопроєкт затвердять, система ОСЦПВ буде змінена докорінно. Зокрема в законопроєкті йдеться про збільшення суми страхових виплат у разі ДТП, розширення списку транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, термінів розгляду заяви про страхову виплату тощо.

«Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення, низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України, обмежена роль держави в контролі за його діяльністю», – зазначив Гетманцев.

Що зміниться в разі затвердження законопроєкту

У чинному законі процедура розрахунку з учасниками дорожньо-транспортної пригоди досить недосконала, а суми виплат значно відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі. Щоб наблизитися до вимог Директиви Європейського Парламенту, пропонуються наступні оновлення:

– поступово підвищити максимальні розміри страхової виплати;
– пришвидшити гарантійні виплати потерпілим замість страховиків-банкрутів (максимум 60 днів, а не роки);
– запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДПТ, коли пошкодження завдано лише транспорту;
– поширити дію страхового покриття на всіх пасажирів автомобіля, через який сталася пригода;
– запровадити вільне ціноутворення для включення у систему ринкових механізмів;
– зменшити строк розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
– встановити стандартний перелік документів та визначити підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.

Тепер потрібно проголосувати за ухвалення законопроєкту у другому читанні в сесійній залі Верховної Ради, а потім направити на підпис президенту Володимиру Зеленському. Данило Гетманцев впевнений, що здійснити заплановане вдасться у поточному році.

Recent Posts

Найкращі електричні кросовери: з’явився рейтинг найкращих моделей у 2024 році

З розвитком електричних технологій в автомобільній індустрії та захопленістю автомобілістів кросоверами сегмент електричних SUV став…

09.05.2024

Названо 10 найкращих гібридних автомобілів для тривалих поїздок

Плануючи тривалу подорож на автомобілі, одним з головних питань є вибір відповідного транспортного засобу. Гібридні…

09.05.2024

Експерт розкрив автовласникам головну причину проблем із кондиціонером

Автомобільний кондиціонер влітку стає практично незамінним. Саме тому не варто допускати його несправностей у найбільш…

09.05.2024

Які машини краще не купувати з пробігом: 5 авто, яких слід уникати

Під час купівлі вживаного автомобіля важливо враховувати безліч чинників, включно з надійністю, якістю збірки і…

09.05.2024

Як зрозуміти, що залило двигун і що з цим робити: 3 явні ознаки несправності

Якщо двигун вашого автомобіля залило бензином, це може стати серйозною проблемою, ігнорувати яку категорично не…

09.05.2024

Названо 10 кросоверів з пробігом, які майже неможливо продати

Кросовери сьогодні на піку популярності в Україні, проте є моделі, які продати на вторинному ринку…

09.05.2024