Новини

Новий дорожній знак попереджає про зональне вимірювання середньої швидкості: як він виглядає

У багатьох країнах Європи, зокрема в Польщі, активно впроваджують новий дорожній знак, що попереджає водіїв про зональне (секційне) вимірювання середньої швидкості. Така система дозволяє ефективніше контролювати швидкість транспорту, знижуючи кількість порушень і підвищуючи безпеку на дорогах, пише truckslog.pl.

Як працює секційне вимірювання швидкості?

Принцип роботи простий:
На початку та в кінці контрольованої зони встановлюються камери, що фіксують номерний знак автомобіля та час проїзду.
Система розраховує середню швидкість руху між двома точками.
Якщо водій перевищив допустиму швидкість, автоматично виписується штраф.

Ця методика дозволяє уникнути маневру “різкого гальмування перед камерою” і змушує дотримуватися швидкості на всій контрольованій ділянці дороги.

Читайте також: Перевірка АЗС в Україні на точність наливу: результати вразили

Як виглядає новий знак?

Для попередження водіїв про початок і завершення зони вимірювання швидкості у Польщі введено два нових дорожніх знаки:

D-51a – “Початок зони вимірювання середньої швидкості”
Синій фон, біла піктограма камери та автомобіля.

D-51b – “Кінець зони вимірювання середньої швидкості”
✔ Аналогічний знак, що позначає завершення контрольованого відрізка.

Ці знаки попереджають водіїв, що слід дотримуватися швидкісного режиму на всій ділянці, а не лише перед стаціонарним радаром.

Чи ефективний цей метод?

✅ За даними Центру автоматичного моніторингу дорожнього руху (CANARD), камери секційного контролю фіксують більше порушень, ніж традиційні радари.

Наприклад:
Один комплекс на 8-кілометровій ділянці автомагістралі А4 у Польщі зафіксував 50 000 порушень за рік!
Камери працюють 24/7, у будь-яку погоду та навіть уночі, використовуючи інфрачервоне освітлення.

⚠ Уникнути штрафу можна лише одним способом – дотримуватися дозволеної швидкості на всьому контрольованому відрізку дороги.

Чи будуть такі знаки в Україні?

Секційний контроль швидкості вже працює у багатьох країнах ЄС, включаючи Німеччину, Італію, Францію, Іспанію.

В Україні також розглядається можливість запровадження такої системи, оскільки це може допомогти:
Зменшити кількість ДТП через перевищення швидкості.
Знизити смертність на дорогах.
Підвищити дисципліну водіїв та покращити контроль за порушниками.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025