Український автопром може відродитися: названа формула успіху

У Києві пройшов III-й Щорічний Український Автомобільний Форум, організований британською компанією Strategy Council і Асоціацією автовиробників України «Укравтопром».

Форум вже міцно зарекомендував себе як ключове місце зустрічі основних діючих і потенційних гравців автомобільної промисловості України.

Як і у минулі роки, захід викликав великий інтерес і зібрав високопоставлених автомобільних керівників не лише з України, а з багатьох країн світу, які зацікавлені у розкритті індустріального потенціалу країни та зробити її важливим гравцем у глобальному ланцюжку поставок для виробництва автомобілів та комплектуючих до них.

Нова українська влада поставила перед собою дуже амбітні цілі і терміни їх досягнення – зростати, як мінімум, на 5-7% на рік, а за підсумками 5 років зрости на 40%, зауважив у своєму виступі на Форумі президент асоціації автовиробників України Михайло Резнік. «Дійсно, це дуже амбітне завдання, враховуючи наслідки руйнування економіки, що відбувались останні шість років.

Тому без амбітних цілей та високої швидкості прийняття рішень є всі шанси залишитися у списку країн, де жебрацька заробітна плата є головною конкурентною перевагою для залучення інвестицій», – зазначив керівник Укравтопрому.

Також керівник Укравтопрому висловив сподівання, що потенціал автомобілебудівної галузі буде врахований новою владою при формуванні стратегії економічного прориву.

«Нещодавно у Маріуполі Президент Зеленський заявив, що його метою є те, аби Україна була у світових підручниках поряд з кейсами таких країн як Японія і Південна Корея. Це надихає, бо ми пам’ятаємо, що драйверами успіху цих країн була індустріалізація, розвиток машинобудування, створення власного автопрому» – наголосив пан Резнік та висловив сподівання, що саме ці апробовані, надійні генератори росту будуть враховані тими, хто формує стратегію економічного прориву.

Так, за оцінками Міжнародного валютного фонду, світовий автопром створює близько 6% глобального ВВП і 8% глобальної торгівлі. У світовому виробництві автотранспортних засобів і їх комплектуючих зайнято понад 9 млн. чоловік, а це більше 5% від загальної зайнятості в усіх промислових підприємствах.

З таким потенціалом галузь входить до складу секторів, що створюють передумови нового економічного зростання та нової якості життя.

Саме тому на порозі четвертої промислової революції захист та розвиток галузі не зникає з порядку денного успішних та відповідальних економік, а навпаки, стає одним з мейнстрімів сучасної політики, підкреслив Олександр Козіс – Голова Правління Корпорації УкрАВТО, який презентував дослідження основних існуючих бар’єрів для залучення інвестицій у промисловість. Доки національне законодавство буде створювати більш сприятливі умови для імпорту готової продукції, чекати на інвесторів і глобальних партнерів у високотехнологічне виробництво немає сенсу, зазначив пан Козіс.

Держава має зняти табу на приватне-державне партнерство у питанні реалізації нових промислових проектів та відновленню існуючих. Без цього Україна ризикує черговий раз упустити можливість залучити інвестиції у розвиток промислового сектору, який є надійним гарантом економічної безпеки, а буде продовжувати втрачати технологічні компетенції, та позиції на власному і зовнішніх ринках, акцентував у своєму спічі Айварас Абрамавічус – Генеральний директор УкрОборонПрому, який гарантував, що керівництво держави розуміє це і готове до рішучих дій, щоб виправити вкрай запущену ситуацію. Також він підкреслив, що держконцерн «Укроборонпром» готовий розвивати співпрацю з приватними компаніями, що виготовляють компоненти для європейського автопрому, підкреслив, що для успішної реалізації таких проектів потрібна «політична воля керівництва країни і підтримка інших держінститутів».

Особливо це стосується митниці, наголосив пан Абрамавічус. «Світові компанії хочуть доставляти товар швидко і без сюрпризів, тому велика надія на нове керівництво, яке забезпечить такі умови для передбачуваного проїзду через митницю», – зазначив він.

Головними трендами всіх міцних економік планети стали протекціонізм і посилення ролі держави у розвитку промисловості, цей меседж і став лейтмотивом цьогорічного Форуму. Незважаючи на жваві дискусії та різні погляди щодо шляхів та інструментів залучення інвестицій, цей тезис не викликав жодних сумнівів.

Recent Posts

Навіщо водії взимку возять у машині пару шкарпеток: чотири неочевидні причини

Досвідчені водії взимку мають у багажнику не лише трос чи скребок для льоду, а й……

05.12.2025

Чорний список дизельних авто: моделі, у яких AdBlue стає проблемою

Система очищення вихлопу AdBlue, створена для зменшення шкідливих викидів, перетворилася на головний біль для власників…

05.12.2025

Чим небезпечний обгін вантажівки справа: пояснення експертів

Зустріч із фурами на трасі – звична річ для будь-якого водія. Але далеко не всі…

05.12.2025

Що мусить бути в машині взимку: 8 речей, які рятують у сніг і мороз

Зима завжди перевіряє водія на готовність. Один несподіваний мороз або занесена дорога – і навіть…

05.12.2025

Що можуть зіпсувати на шиномонтажі: помилки, як не можна допускати

Весняний сезон шиномонтажу знову відкрився, і біля сервісів уже черги. Та не всі водії знають,…

05.12.2025

П’ять звичок, які тихо вбивають вашу коробку передач і спустошують гаманець

Автоматична коробка передач – складний механізм, що не прощає недбалості. Ремонт може обійтися від 125…

05.12.2025