Розмитнення вживаних автомобілів з дизелями: «об’ємні» двигуни можуть отримати знижки

Новий законопроект №7269, нещодавно зареєстрований у Верховній Раді, фактично є доповненням до вже чинного закону 1389-VIII (проект №3251) в частині зміни ставок акцизу на деякі категорії дизельних легкових автомобілів. «Доповненням» – значить, що в разі отримання ним юридичної сили документ пропрацює тимчасово, до кінця 2018 року. Також діючими залишаться обмеження «три одиниці»: 1 авто на 1 людину в рік, плюс машина повинна мати сертифікат Євро-5(6) і рік виробництва від 2010, передає AUTO.RIA.com.

Запропонована механіка дії документа наступна: розширити діапазон об’ємів дизельних двигунів з 2500 см3 до 3000 см3, які можна буде розмитнити із застосуванням зниженої ставки акцизу 0,327 євро за 1 кубічний сантиметр робочого об’єму циліндрів. Зараз для застосування такої ставки діє діапазон «від 1500 до 2500 см3», а якщо об’єм двигуна більший 2500 см3 – розмір акцизного збору стає відчутно вищим: 2,209 євро за 1 см3. Тобто, на практиці дизельні авто з двигунами об’ємом понад 2,5 л приганяти невигідно: сума митних платежів може значно перевищити вартість всієї покупки.

Які автомобілі потраплять під дію нового документа, якщо він стане законом? Седани і універсали середнього, бізнес і люкс класів, з «об’ємистими» дизелями, деякі позашляховики і пасажирські мікроавтобуси, що мають об’єм дизельного двигуна до 2999 см3.

Які прогнози можна дати описаному законопроекту? Автором документа є нардеп Олег Барна. В автомобільній галузі це не перша ініціатива – раніше ним по тематиці автомобільних податків було зареєстровано 5 різних документів. Наприклад, про акциз на переобладнання вантажівок в легкові ТЗ (документи №1757 і №6219), про транспортний «податок на розкіш» (з/п №1868 і №3315), і про запровадження на постійній основі стандарту Євро-4 в Україні (з/п №6238). Об’єднує ці законопроекти одна риса: жоден із них не був прийнятий. Деякі направлялися на доопрацювання, а два відхилені (один на рівні комітету, один в сесійній залі Верховної Ради). Виходячи з такої статистики, вірогідність отримання законної сили новим проектом закону №7269, мабуть, така ж, як і у всіх перерахованих вище документів.

Слід зауважити, що деякі документи О. Барни дійсно могли принести користь для автовласників, трохи оживити авторинок і деякі види автосервісного бізнесу. Наприклад, зняття акцизу на переобладнання ТЗ із вантажного в пасажирський автомобіль, передбачене у документі №6219, який, врешті, отримав негативне резюме від Головного науково-експертного управління ВР. Значить, і ця ініціатива, скоріш за все, буде припадати пилом разом з іншими в архівах Верховної Ради.

Після вивчення документа у нас виникло питання до вас – автомобілістів. Чи варто зараз робити акцент на доступності об’ємних дизельних вживаних автомобілів, враховуючи те, що за 7-8 років експлуатації сажовий фільтр і, можливо, каталітичний нейтралізатор в таких ТЗ наблизилися до повного вичерпання ресурсу (а кількість викидів у «об’ємистих» моторів, зрозуміло, вища, ніж у малих)? Або, може доцільніше більше уваги приділити електромобілям, у яких з питаннями шкідливих викидів справи йдуть куди краще, ніж у дизелів?

Тим більше, що в світі зараз спостерігається подібна тенденція – якщо не повна заборона, то значна мінімізація кількості дизельного транспорту на дорогах, з одночасним створенням сприятливих умов для виробників і покупців електромобілів?

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025