Чому зростання ринку електрокарів небезпечне для України

Стрімкий розвиток попиту на електромобілі підвищує нагальність питання про безпечну утилізацію акумуляторів, які відпрацювали свій ресурс. Тим більше, що левова частка електроавто, які імпортуються в Україну – вживані, передає DW.

Літій-іонні акумулятори для автомобілів після п’яти-восьми років експлуатації відчутно втрачають ємність. Більшість батарей, за даними виробників, за 10 років втрачають 25-30 відсотків ємності, що робить їх непридатними для роботи в автомобілі.

Невдовзі Україна може постати перед проблемою утилізації тисяч акумуляторів, які є високотоксичним сміттям через вміст важких металів, таких як ртуть, кадмій і свинець. Ці метали можна переробити для вторинного використання, а решту речовин – безпечно утилізувати.

Однак це можливо лише на високотехнологічних заводах. Такі досі є не в усіх країнах ЄС, хоча у Євросоюзі вже більше десяти років діє законодавство, яке зобов’язує виробників приймати відпрацьовані промислові й автомобільні батареї та передавати їх на безпечну утилізацію. Найбільше таких заводів у Німеччині, а саме – шість. Таку інформацію DW надали у німецькому Федеральному відомстві захисту довкілля. Ще два великих заводи є у Франції, по одному у Бельгії та Фінляндії. Батареї з країн, де немає заводів з утилізації, мають бути належним чином вивезені та утилізовані закордоном.

В Україні дотепер немає жодного заводу, який би мав сертифікат на безпечну переробку та утилізацію батарей. Немає навіть правової бази, яка регулювала би вимоги до такої сертифікації. «На сьогодні в Україні питання утилізації батарей автомобілів законодавчо не врегульовано», – констатувало міністерство енергетики й захисту довкілля, відповідаючи на запит DW.

У пресслужбі відомства зазначили, що очікують на ухвалення Верховною Радою ще цієї весни рамкового документу – Закону про управління відходами, після чого можна буде перейти до ухвалення закону «Про батареї і акумулятори». Цей закон ще минулої осені був зареєстрований у парламенті, однак досі не розглянутий навіть профільним комітетом. Документ має наблизити українське законодавство до законодавства ЄС, зобов’язати споживачів здавати батареї на утилізацію, а виробників – безкоштовно приймати і відправляти на екологічно безпечну утилізацію.

Recent Posts

Шість фраз, які краще не говорити під час зупинки автомобіля на блокпосту

В Україні триває війна проти російських окупантів, у зв'язку з чим діє і воєнний стан,…

26.11.2024

Десять електрокарів, які швидші, ніж ви можете собі уявити

Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…

25.11.2024

Три кросовери, які власники не хочуть продавати навіть через 20 років

Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…

25.11.2024

Десять гібридних автомобілів з мінімальними річними витратами на паливо

Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…

25.11.2024

Що потрібно покласти в багажник автомобіля до приходу зими: водієві на замітку

Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…

25.11.2024

Надійні німецькі кросовери: ТОП-6 компактних моделей

Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…

25.11.2024