Чому зростання ринку електрокарів небезпечне для України

Стрімкий розвиток попиту на електромобілі підвищує нагальність питання про безпечну утилізацію акумуляторів, які відпрацювали свій ресурс. Тим більше, що левова частка електроавто, які імпортуються в Україну – вживані, передає DW.

Літій-іонні акумулятори для автомобілів після п’яти-восьми років експлуатації відчутно втрачають ємність. Більшість батарей, за даними виробників, за 10 років втрачають 25-30 відсотків ємності, що робить їх непридатними для роботи в автомобілі.

Невдовзі Україна може постати перед проблемою утилізації тисяч акумуляторів, які є високотоксичним сміттям через вміст важких металів, таких як ртуть, кадмій і свинець. Ці метали можна переробити для вторинного використання, а решту речовин – безпечно утилізувати.

Однак це можливо лише на високотехнологічних заводах. Такі досі є не в усіх країнах ЄС, хоча у Євросоюзі вже більше десяти років діє законодавство, яке зобов’язує виробників приймати відпрацьовані промислові й автомобільні батареї та передавати їх на безпечну утилізацію. Найбільше таких заводів у Німеччині, а саме – шість. Таку інформацію DW надали у німецькому Федеральному відомстві захисту довкілля. Ще два великих заводи є у Франції, по одному у Бельгії та Фінляндії. Батареї з країн, де немає заводів з утилізації, мають бути належним чином вивезені та утилізовані закордоном.

В Україні дотепер немає жодного заводу, який би мав сертифікат на безпечну переробку та утилізацію батарей. Немає навіть правової бази, яка регулювала би вимоги до такої сертифікації. «На сьогодні в Україні питання утилізації батарей автомобілів законодавчо не врегульовано», – констатувало міністерство енергетики й захисту довкілля, відповідаючи на запит DW.

У пресслужбі відомства зазначили, що очікують на ухвалення Верховною Радою ще цієї весни рамкового документу – Закону про управління відходами, після чого можна буде перейти до ухвалення закону «Про батареї і акумулятори». Цей закон ще минулої осені був зареєстрований у парламенті, однак досі не розглянутий навіть профільним комітетом. Документ має наблизити українське законодавство до законодавства ЄС, зобов’язати споживачів здавати батареї на утилізацію, а виробників – безкоштовно приймати і відправляти на екологічно безпечну утилізацію.

Recent Posts

Водіям назвали п’ять ознак неякісного бензину: як не угробити двигун

Зростання цін на автомобільне пальне змушує українських водіїв шукати нові способи економії. Одним із них…

19.05.2024

Мобілізація авто: в Україні хочуть ставити на облік весь транспорт бізнесу

Уряд України розглядає пропозицію щодо обов'язкового взяття на облік усіх транспортних засобів, що належать бізнесам,…

19.05.2024

Повинен знати кожен: 10 речей, за які українських водіїв може оштрафувати поліція

Українські водії можуть бути оштрафовані за безліч різних порушень, включно з тими, які на перший…

19.05.2024

Скільки автомобіль протягне без заміни моторної оливи в двигуні

Заміна моторної оливи є критично важливою процедурою для підтримки здоров'я двигуна. Автовиробники рекомендують міняти оливу…

18.05.2024

Не робіть так: 4 помилки, які вбивають “механіку” на автомобілі

Використання механічної коробки передач (МКПП) вимагає певних навичок і уважного ставлення до її особливостей. Однак,…

18.05.2024

Найнадійніші дизельні автомобілі: назвали ТОП-10 моделей

Дослідження, проведене порталом WhatCar, дало змогу скласти рейтинг найнадійніших дизельних автомобілів, які наразі пропонуються на…

18.05.2024