Стрімкий розвиток попиту на електромобілі підвищує нагальність питання про безпечну утилізацію акумуляторів, які відпрацювали свій ресурс. Тим більше, що левова частка електроавто, які імпортуються в Україну – вживані, передає DW.
Літій-іонні акумулятори для автомобілів після п’яти-восьми років експлуатації відчутно втрачають ємність. Більшість батарей, за даними виробників, за 10 років втрачають 25-30 відсотків ємності, що робить їх непридатними для роботи в автомобілі.
Невдовзі Україна може постати перед проблемою утилізації тисяч акумуляторів, які є високотоксичним сміттям через вміст важких металів, таких як ртуть, кадмій і свинець. Ці метали можна переробити для вторинного використання, а решту речовин – безпечно утилізувати.
Однак це можливо лише на високотехнологічних заводах. Такі досі є не в усіх країнах ЄС, хоча у Євросоюзі вже більше десяти років діє законодавство, яке зобов’язує виробників приймати відпрацьовані промислові й автомобільні батареї та передавати їх на безпечну утилізацію. Найбільше таких заводів у Німеччині, а саме – шість. Таку інформацію DW надали у німецькому Федеральному відомстві захисту довкілля. Ще два великих заводи є у Франції, по одному у Бельгії та Фінляндії. Батареї з країн, де немає заводів з утилізації, мають бути належним чином вивезені та утилізовані закордоном.
В Україні дотепер немає жодного заводу, який би мав сертифікат на безпечну переробку та утилізацію батарей. Немає навіть правової бази, яка регулювала би вимоги до такої сертифікації. «На сьогодні в Україні питання утилізації батарей автомобілів законодавчо не врегульовано», – констатувало міністерство енергетики й захисту довкілля, відповідаючи на запит DW.
У пресслужбі відомства зазначили, що очікують на ухвалення Верховною Радою ще цієї весни рамкового документу – Закону про управління відходами, після чого можна буде перейти до ухвалення закону «Про батареї і акумулятори». Цей закон ще минулої осені був зареєстрований у парламенті, однак досі не розглянутий навіть профільним комітетом. Документ має наблизити українське законодавство до законодавства ЄС, зобов’язати споживачів здавати батареї на утилізацію, а виробників – безкоштовно приймати і відправляти на екологічно безпечну утилізацію.
В Україні триває війна проти російських окупантів, у зв'язку з чим діє і воєнний стан,…
Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…
Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…
Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…
Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…
Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…