В Україні все більше зростає кількість інфікованих коронавірусом, а разом з ним – карантинні заходи. Поширюються розмови, що влада може заборонити користуватися не тільки громадським транспортом, а й особистим. Такі обмеження вже введені в Європі.
Як повідомляє «Сьогодні», днями мер Києва Віталій Кличко припустив, що в разі різкого зростання захворюваності коронавірусом в столиці введуть заборону на пересування на автомобілях, в тому числі на особистих. Ця заява мера викликала хвилю обурення киян. Люди не розуміли, чому вони в розпал епідемії не можуть з’їздити на своєму авто до родичів, за покупками, до лікаря. Потім він уточнив, що поїздки на своїх авто по Києву заборонять тільки в разі, якщо такий захід введуть в усій країні. По Україні своїм транспортом поки можна пересуватися без обмежень.
«Щодо обурення з приводу моїх слів про можливе обмеження руху приватного транспорту в місті. Так ось: якщо і надалі продовжуватиметься недотримання правил, держава може ввести найсуворіші обмеження. Зрозуміло, що тоді вони будуть і в Києві. Тоді будуть їздити тільки ті, хто забезпечує життєдіяльність міста», – пояснив Віталій Кличко.
Правознавці впевнені, що заборона на пересування в особистому автомобілі можлива, тільки якщо в регіоні оголошено надзвичайний стан, а не надзвичайна ситуація, як зараз в Україні. Єдиний виняток – інфікована Чернівецька область, куди заборонений в’їзд і звідки – виїзд, але і там немає обмежень на поїздки всередині області.
«Особистий автомобіль не є публічним місцем, тому людина або люди, які в ньому знаходяться, не зобов’язані сидіти в машині в масках, – роз’яснює адвокат Сергій Гула. – Ось якщо водій або пасажир вийшов з машини на вулицю (в громадське місце – ред.) І не надів маску, тоді він формально порушник. Також мені незрозуміла заборона на пересування особового транспорту. Перш ніж його вводити, треба передбачити, коли громадянин має право їхати на своєму автомобілі у невідкладних справах».
З ним згоден і юрист Володимир Столітній. На його думку, вводячи заборону на користування особистим транспортом, влада повинна затвердити зрозумілий вичерпний перелік винятків. Як це зроблено, наприклад, у Франції та Італії .
«Загроза запровадження заборони на користування особистим транспортом зберігається, особливо якщо карантин в Україні послаблять або скасують, і з цієї причини буде новий ще більший спалах епідемії, – побоюється Володимир Столітній. – Але не уявляю, як здійснити таку заборону, хіба що перегородити міські вулиці бронетехнікою або барикадами. А громадянам треба знати свої права при спілкуванні з поліцією. Головні з них такі: протокол про штраф легітимний, якщо він підписаний двома свідками, а накласти штраф має право тільки суд, рішення якого також можна оскаржити. Тому неправильно оформлений протокол суд скасує. Також обвинувачений в адміністративному порушенні має право на адвоката, платного чи безкоштовного».
Існує стереотип, що електричні автомобілі ще поки що недостатньо розвинені, а отже, не можуть бути…
Сьогодні автомобілі все більше нагадують витратний матеріал, який просто викидають на звалище через 10-15 років…
Гібридні автомобілі спочатку замислювалися, як спосіб скоротити витрату палива і зробити експлуатацію транспортних засобів більш…
Майбутня зима несе з собою водіям масу ризиків і загроз, до яких слід бути готовими…
Німецькі виробники ще тридцять років тому і не думали про виробництво кросоверів або позашляховиків, але…
Багато українських водіїв у метушні звикли глушити мотор свого автомобіля одразу, щойно припаркуються. Вважається, що…