З 1 січня 2018 року в усіх населених пунктах України встановлюється допустима максимальна швидкість руху 50 км/год. Таке рішення ухвалив Кабмін, змінивши Правила дорожнього руху постановою №883-2017. Оскільки мова йде про ПДР, виконання цієї норми обов’язкове для всіх водіїв, передає AUTO.RIA.com.
Навіщо?
Дозволену швидкість в населених пунктах знижують задля підвищення безпеки пішоходів. А саме, на випадок наїзду автомобіля на людину. Світова статистика свідчить, що зниження швидкості на 10 км/год дозволяє зменшити кількість летальних випадків майже наполовину. З цієї точки зору рішення повністю виправдане. А тим, хто постійно боїться «спізнитися» у зв’язку з описаними нововведеннями, варто знати, що у всьому Євросоюзі діє такий же ліміт (50 км/год) в містах. І жертв ДТП у них набагато менше.
Де встановлюється ліміт в 50 км/год?
Після знака «початок населеного пункту» (з білим фоном), а також після знака «початок щільної забудови», і до відповідних знаків з червоною діагональною смугою на них, рух механічних транспортних засобів дозволяється зі швидкістю не більше 50 км/год.
Також «у роботі» залишається круглий знак 3.29 «обмеження максимальної швидкості». Незалежно від того, встановлений він у населеному пункті чи за його межами, вказану на ньому швидкість перевищувати не можна. Цей же знак може працювати і «навпаки» – підвищувати дозволену швидкість. Тобто: на деяких дорогах усередині міст, якщо вони дозволяють рух зі швидкістю вище 50 км/год, буде встановлений інший ліміт – 60 або 80 км/год, наприклад. Це дозволить уникнути заторів та в більшій мірі задіяти пропускні можливості окремих доріг.
Відповідальність за перевищення швидкості
В даний час розміри штрафів (поки що) не змінені, як і допустимий «зазор» на перевищення у 20 км/год. Тим не менше, якщо після настання 2018 року розігнатися в межах населеного пункту 71 км/год і більше, штраф складе 255 грн. Перевищення дозволеної швидкості на 50 км/год обійдеться в 510 грн. Нагадаємо, що у Верховній Раді зараз знаходиться законопроект, в якому запропоновано збільшити відповідні штрафи до 340 і 3400 грн, при цьому допустимий поріг перевищення буде знижений до 10 км/год.
Що робити водіям
Звички. Для початку потрібно переконати себе в тому, що старі звички варто відправити в архів. А саме – в місті вже не «80» а все ж 50-55 км/год, не більше. І цю звичку слід розвивати вже, не чекаючи першого штрафу за перевищення. Ще одна звичка, навіть швидше відвикання – відсутність ДАІ з «фенами»-радарами на дорогах, у «рандомних» місцях. По-перше, дорожня поліція вже працює, по-друге не за горами запуск систем автоматичної фіксації порушень ПДР.
Радар-детектори законом в Україні не заборонені, але не слід ці прилади використовувати замість Правил, обираючи швидкість за принципом «газую поки не «запищить». Поліцейські радари можуть міряти швидкість імпульсно, тобто в такому випадку сигнал ваша «коробочка» подасть вже у момент фіксації перевищення. До того ж, не всі детектори «ловлять» всі існуючі типи і діапазони випромінювань, що використовуються в приладах контролю швидкості. Та й головне в ідеї «50 в місті» – це реальне підвищення безпеки. Шукати при цьому «обхідні шляхи» – далеко не найрозумніший варіант.
Несправні автомобілі. Експлуатація ТЗ з несправним спідометром заборонена, що значить – якщо стрілка постійно показує «0», прилад треба відремонтувати. Якщо стрілка хитається на ходу – швидше за все потрібна заміна приводного троса спідометра, що йде від КПШ до панелі приладів. В старих авто система механічного покажчика швидкості з магнітною муфтою з часом може давати хибні покази – механізм зношується, магніти втрачають свої властивості. У таких випадках також варто відремонтувати вузол спідометра, щоб він не зіграв з вами злого жарту, показуючи 40, коли фактична швидкість вже за порогом перевищення. Не зайвий крок – звірити показники механічного спідометра з електронним, що працює від сигналу GPS – смартфон, планшет чи навігатор з відповідним додатком допоможуть встановити, яка швидкість руху автомобіля насправді та визначити розмір відхилення, якщо воно є.
«Гудки». Це категорія водіїв, які завжди кудись “не встигають”, і починають сигналити автомобілям, які стоять перед ними, через 0,01 секунди після включення зеленого сигналу світлофора, а ще вони блимають фарами всім, хто їм «заважає». Таких «кадрів» потрібно ігнорувати, особливо не піддаватися на провокації блимаючими фарами, прискорюючись (при цьому варто поглянути в дзеркала – можливо, дати дорогу просить водій швидкої допомоги). Оштрафують за перевищення швидкості скоріш за все вас, оскільки перша машина потрапить в об’єктив поліцейської камери, а «гонщик» поїде далі безкарно. Якщо ж ви самі належите до категорії «шашечників» або «вічно поспішаючих» – переосмисліть свою поведінку, адже всі дороги у нас спільного користування, а не такі, що знаходяться у вашій приватній власності.
Реєстрація автомобіля. Якщо ви їздите на «своєму» автомобілі, але у свідоцтві про реєстрацію вказане чуже ім’я та прізвище – краще переоформіть машину на себе, інакше вона і далі буде вашою лише в лапках. Коли запрацює система автофіксації порушень, можуть виникнути нові проблеми, наприклад: юридичному власнику автомобіля (це той, чиє прізвище у техпаспорті) прийде «лист щастя» зі штрафом за порушення, а він замість його оплати подасть заяву про викрадення автомобіля. Тут, як кажуть, краще триматися подалі від гріха.
Водійська культура. Ця дивовижна річ, виявляється, є в кожному українському водієві, але проявляється вона найчастіше тільки після перетину кордону ЄС. В’їхавши на територію, наприклад, Польщі, Угорщини чи Словаччини «наші» дотримуються ліміту в 50 км/год у населених пунктах, не обганяють через суцільну лінію, не паркуються «під знаком» і так далі. Значить, все здійсненно, треба тільки захотіти. Можливо, українські водії зможуть проявити європейську культуру водіння і в себе вдома, не використовуючи подвійні стандарти для «закордону» та України? Адже це не надто складний та нездійсненний крок, який вартує лише власних зусиль і ні копійки грошей.
Дискусії на тему, як часто треба міняти моторне мастило. Хтось каже, що для кращого «здоров’я»…
Кросовери були створені як щось середнє між міським хетчбеком та класичним позашляховиком. Між тим, далеко…
Вже найближчим часом штучний інтелект може замінити цілі дизайнерські відділи провідних автомобілебудівних компаній світу. Це…
Британський автовиробник Aston Martin готується презентувати свою нову флагманську модель Lagonda. Як пише Motor.es, прототип…
Власники автомобілів концерну General Motors, що були вироблені на початку 2000-х, інколи можуть помічати, що…
Французький автовиробник Citroën офіційно представив концептуальну модель електромобіля ELO, що являє собою компактний дім на…