Кабмін може зобов’язати АЗС розбавляти бензин біопаливом.
З травня цього року вміст біоетанолу в паливі буде не менше 5%. Дизельне паливо поки не підпадає під це правило.
Як заявив керівник Державної служби з енергоефективності Костянтин Гура, основна мета даної ініціативи – створити законодавчий механізм для розвитку конкурентного ринку і використання біоетанолу та біокомпонентів на транспорті в Україні. За його словами, цей законопроект важливий з наступних причин:
в 2020 році Україна заплатила 3,8 млрд доларів за імпорт нафти і нафтопродуктів;
Нафтопродукти займають перше місце в основній структурі імпорту України.
Загальна виробнича потужність «Укрспирту» становить близько 110 тисяч тонн біоетанолу в рік, які є інертними.
Однак експерти як і раніше скептично ставляться до затвердженого документу.
«Чи пропонується звільняти від податків автомобілі з паливною сумішшю E85 (етанол)? Якщо немає, то є великі сумніви в масовості споживання. А без нього не буде ринку біоетанолу », – прокоментував економіст і експерт з енергоефективності Ігор Черкашин. У свою чергу, виконавчий директор Асоціації «Укрбіоетанол» Тарас Ніколаєнко зазначив, що наступним кроком має стати обов’язкове додавання біологічних компонентів в дизельне паливо.
“Для України цей закон створює внутрішній ринок обсягом всього 75 тисяч тонн, тому що компроміс з трейдерами був поступовим”, – додав експерт.
Самі постачальники, м’яко кажучи, не задоволені зобов’язанням «розбавляти» паливо. За даними Української нафтогазової асоціації (НАУ), вартість біоетанолу набагато дорожче бензину, а це означає, що це призведе до підвищення цін на паливо для споживачів.
«Чесні і законослухняні компанії, що працюють на паливному ринку, зазнають значних фінансових втрат у порівнянні з тіньовими компаніями. Для вирішення цієї проблеми ринок повинен позбутися нелегальної складової », – заявили в НАУ. Вони також додають, що на впровадження таких нововведень йде близько двох років.
Заміна свічок запалювання, поряд з оновленням моторного мастила, є базовою процедурою, яку часто виконують українські…
Коли справа доходить до заміни коліс, проведення технічного обслуговування або виконання інших завдань, пов'язаних з…
На тлі подорожчання автомобільного палива, а також важкого фінансового становища українців на ринку став частіше…
Сьогодні автовиробники заради економії стали частіше випускати машини без штатного запасного колеса, що підвищує ризик…
Сьогодні гаджети є частиною повсякденного життя більшості українських автомобілістів. Тож не дивно, що великою популярністю…
В умовах зростання цін на автомобільне паливо, а також нестабільної фінансової ситуації в країні питання…