Нещодавнє дослідження американського Національного Інституту Здоров’я показало, що молоді водії мають удвічі більший ризик потрапити у аварію, якщо відволікаються на мобільні телефони за кермом – зокрема, розмовляють, надсилають повідомлення чи переглядають веб-сторінки. Аналіз поведінки водіїв у момент ДТП доводить: кожна секунда, у яку людина не стежить за дорогою, збільшує вірогідність аварії на 28%.
Як свідчить статистика, саме молодь більше схильна користуватися смартфонами за кермом. Однією з причин такої небезпечної поведінки є міфи, які склалися у суспільстві.
Аналітики Кампанії “За безпечні дороги” зібрали хибні уявлення про користування телефоном за кермом та спростували їх.
Міф 1. Водій може робити кілька справ одночасно.
Дослідження показують, що людський мозок не може повноцінно виконувати дві справи одночасно, наприклад, читати книгу та підтримувати телефонну розмову. Це ж стосується і розмов під час водіння. Мозок переключається між двома завданнями, що сповільнює реакцію.
Міф 2. Бездротова гарнітура робить використання телефону безпечним.
Користування телефоном у режимі hands-free не надто покращує ситуацію: обидві руки вільні, але увага у будь-якому разі не повністю зосереджена на дорозі. Тому водій може не помітити знаків чи не почути звуковий сигнал і, як наслідок, – потрапити в аварію.
Міф 3. Якщо швидко прочитати повідомлення, нічого поганого не станеться.
Читання та відправка повідомлень за кермом – це завжди небезпечно. Саме в той момент, коли ви відволікаєтеся від дороги на екран телефону, може статися екстрена подія, що вимагатиме негайної реакції. Тому краще уважно стежити за дорогою увесь час.
Міф 4. Прокладати маршрут на навігаторі під час водіння безпечно.
Це так само небезпечно, як і надсилання та читання повідомлень за кермом. Якщо ви загубилися і з’їхали з прокладеного маршруту, а навігатор з якихось причин не перебудував вам шлях, не намагайтеся налаштувати маршрут на екрані. Краще знайти місце для парковки і тоді налаштувати карту.
Міф 5. Розмовляти по телефону – це те ж саме, що і говорити з пасажиром.
Дослідження показують, що реакція у водія, який розмовляє по телефону, є більш повільною, ніж у водія, який розмовляє з пасажиром. Крім того, пасажири не будуть відволікати водія в разі напруженої ситуації та можуть повідомити про небезпеку на дорозі.
Додаткові матеріали про користування телефоном за кермом
Кампанія “За безпечні дороги” – адвокаційна кампанія, спрямована на зменшення смертності та травматизму на дорогах України. Ініційована Центром демократії та верховенства права у партнерстві з ГО “Vision Zero”, Асоціацією велосипедистів Києва, Автоакадемією водійської майстерності та об’єднує міжнародних, українських експертів, представників законодавчої та виконавчої влади
Чимало кросоверів на ринку вважаються доволі надійними і довговічними, проте деякі їхні версії виявляються напрочуд…
Якщо ми говоримо про найшвидші авто, мова, найімовірніше, йде про дорогі моделі, ціною в сотні…
Обслуговування автомобіля вимагає не тільки уваги до деталей, а й дотримання певних правил, які безпосередньо…
Купівля автомобіля класу люкс не завжди пов'язана з багатомільйонними витратами. Деякі моделі, як з'ясувалося, можна…
Сегмент SUV (позашляховики і кросовери) почав активно набирати популярність у 1980-х роках і відтоді набуває…
Колись американська компанія Tesla зробила революцію у сфері розробки та виробництва електричних автомобілів. Однак останніми…