Існує думка, що в Японії люди їздять виключно на нових авто, адже автомотлох обкладають непомірними податками. Крім того, держава занадто передова, щоб користуватися продукцією вчорашнього дня. А як насправді?
Почнемо з того, що в Японії придбання автомобіля пов’язане з рядом складнощів. Покупець повинен надати підтвердження наявності свого паркувального місця, що знаходиться в радіусі 2 км від місця проживання. Щорічний податок прив’язаний не до віку автомобіля, а об’єму двигуна. Для машин з мотором до 1,0 л він складає 29 500 ієн (275 доларів), якщо літраж варіюється від 2,5 до 3,0 л збори складають 51 000 ієн (470 доларів), а 4,5-6,0 л обійдуться в 88 000 ієн (815 доларів). Для машин старше 13 років сплачуються додаткові 10% податку, але ця сума навряд чи здатна змусити японців міняти немолоді автомобілі на нові. Тоді в чому причина?
Якщо говорити про проблему вікових машин, то перш за все слід згадати про інспекційну систему, відому як shaken (сякен). Її пряме завдання – перевіряти технічний стан, виявляти факти незаконних модифікацій і допускати на дороги тільки справні машини. Але в дійсності shaken і є та сама економічна причина, котра стимулює японців купувати нові автомобілі.
Отже, в перший раз shaken проводиться раз на три роки для звичайних легкових автомобілів і крихітних кей-карів зі стандартизованими габаритами і характеристиками двигунів. Надалі процедура потрібна кожні два роки і дешевою її не назвеш.
В першу чергу, це оплата державних зборів – податок на вагу, обов’язкова страховка на 2 роки, фіксований збір за оформлення документів. Друга частина включає в себе техогляд. Це базовий набір, а всі інші витрати обумовлені станом автомобіля і необхідним переліком робіт. Що стосується ціни за всі процедури, то вона може перевищувати 100 000 ієн, що еквівалентно майже 1000 доларів і більше. Тому багато японців вважають за краще обміняти автомобіль до закінчення терміну сякена і не морочитися зайвими витратами. Крім того, машини тут швидко дешевшають – іноді настільки, що через сім років можна отримати лише одну п’яту частину від початкової ціни.
Німецький автовиробник Audi активно працює над прийдешньою прем'єрою нової версії свого найдоступнішого електричного кросовера Q4…
Уряд Німеччини зміг переконати Євросоюз відмовитись від свого плану про повну заборону автомобілів з ДВЗ…
Німецький автовриобник Volkswagen публічно визнав серйозні проблеми в конструкції трьох відомих моделей, повідомляє Carscoops. Компанія…
В Україні офіційно почався випуск вітчизняного мікрофургона. Миколаївський стартап MeGoElectric відправив першому замовнику електричний мікрофургон…
Попри те, що сьогнодні в тренді гібридні та електричні кросовери, дизельні седани ще мають безліч…
Час від часу українські водії зтикаються з проблемою, коли двірники починають залишати на лобовому склі…