Статьи

Назвали найчастіші причини чому не заводиться двигун

З відмовою автомобіля заводитися або з тим, що машина глухне відразу після запуску, водії стикаються в найнезручніший момент. Найчастіше проблема з запуском мотора лежить куди глибше, ніж просто помилка водія при покупці масла.

Несправності паливної системи

Автомобіль не заводиться з двох основних причин – паливо і електрика. Якщо з яких-небудь причин до циліндрів двигуна не надходить газоповітряна суміш, а стартер, свічки запалювання і інше суміжне обладнання не може виконувати свої функції, запуску двигуна не відбудеться.

Тепер що стосується проблем з паливною системою автомобіля – тут ми розглянемо п’ять головних причин, за якими автомобіль «не захоче» нікуди їхати:

1. Відсутність палива

По-перше, можна елементарно забути заправитися, по-друге – буває, що несправний покажчик рівня палива на приладовій панелі або на самому бензонасосі.

2. Несправний бензонасос

Неробочий бензонасос – досить часта причина, по якій автомобіль не буде заводитися. Для перевірки його працездатності поверніть ключ запалювання і прислухайтеся. Якщо відразу після повороту ключа не лунає характерний глухий звук – проблема точно в ньому.

3. Витік палива

Головні ознаки витоку палива – запах бензину в салоні автомобіля і масляні плями на асфальті, тому зволікати з вирішенням проблеми не варто і краще за все вирішувати її в професійному автосервісі.

4. Несправність паливних форсунок

Якщо говорити тільки про паливну частину, то відразу всі форсунки можуть вийти з ладу тільки з однієї причини – погана якість палива. Перевірити життєздатність кожної з них можна тільки на спеціалізованому стенді, тому якщо всі причини, описані в цій статті, не спрацюють, можливо, проблема саме в засмічених форсунках.

5. Забитий паливний фільтр

Якщо ви вже давно не міняли паливний фільтр, то, можливо, він просто засмітився до критичної позначки.

Проблеми з електрикою, електронікою та технічні моменти

Проблеми з електрикою можна умовно розділити на три групи – це власне сама електрика, електроніка та електрообладнання. Список несправностей тут може бути дуже великим, проте не все так погано, адже більшість з них ви в силах перевірити самостійно.

1. Нестача заряду акумулятора

Для полегшення роботи рекомендується обзавестися примітивним тестером і навчитися визначати несправності основних електричних вузлів свого автомобіля з його допомогою. Але навіть без допоміжних приладів можна зрозуміти, наприклад, що в автомобілі просто сів акумулятор. Для цього включіть приладову панель поворотом ключа запалювання і виберіть на бортовому комп’ютері значення вольтажу акумуляторної батареї. Якщо без додаткового навантаження воно нижче 12,4 вольт, АКБ пора зарядити, попередньо заправивши його порожнини електролітом до потрібного рівня або купити новий, якщо термін служби зарядного пристрою перевищив 5 років.

2. Несправність стартера

Стартер може вийти з ладу через вік – наприклад, коли ламається бендикс або сильно зношується підводна вилка, щітки, магніти статора.

Найбільш суттєвою проблемою є перекіс якоря, при якій двигун крутиться повільно і не може завестися. Кращим рішенням буде заміна обладнання на нове, так як ремонт обійдеться приблизно в цю ж суму.

Якщо ж у відповідь на поворот ключа не відбувається зовсім нічого, ніяких звуків, зачистите контакти стартера і масу на кузові автомобіля. Найчастіше, така проста маніпуляція допоможе завести автомобіль, і стартер виявляється ні до чого. Щоб контакти не продовжували окислюватися в майбутньому, намажте місця їх з’єднань солідолом, як і клеми акумулятора.

3. Запобіжники

Буває так, що водій годинами шукає проблему по ланцюжку від паливного фільтра до електронного блоку управління, а вся справа може бути в запобіжнику форсунок або того ж стартера.

Не можна встановлювати запобіжники з великим опором, ніж це було визначено заводом виробником. Якщо пристрій перегорає періодично, проблему потрібно шукати в електроланцюзі автомобіля.

4. Згоріла проводка або її частина

Причиною згоряння проводки може бути як заводський брак, так і спроба самостійного втручання в пристрій автомобільної електрики.

5. Вихід з ладу датчиків

Запуск мотора можуть блокувати датчики коленвала, положення дросельної заслінки, температури охолоджуючої рідини, детонації. При несправності цих датчиків буде спостерігатися дуже складний запуск холодного двигуна, а після можливого запуску автомобіль обов’язково затихне.

Таким чином, якщо стартер крутить і двигун навіть робить спроби завестися, але з ймовірністю 90 відсотків «винен» один з датчиків.

6. Несправності запалювання

Точніше, причиною можуть бути неполадки запалювання і всього, що з ним пов’язано – блок запалювання, котушка, високовольтні бронепровода, свічки. Перевірити блок просто – достатньо з’єднати безпосередньо дроти. При непрацюючих свічках двигун буде крутитися, але безуспішно, як і при несправності бронепровода. Допоможе перевірка свічок запалювання і заміна їх на нові в разі необхідності, а також діагностика котушки запалювання і дротів.

7. Відмова електронного блоку управління

Визначити несправність просто – якщо згорить основна плата ЕБУ, в автомобілі не буде працювати зовсім нічого. Елементарний спосіб перевірити блок самостійно – включити запалення і спробувати зв’язатися з одним з приладів за допомогою бортового комп’ютера. Якщо ніяких даних не надходить, ЕБУ потрібно міняти.

Непрямими ознаками несправності електронного блоку є непрацюючі поворотники, приводи бічних дзеркал, підігрів сидінь, кнопка багажника. Якщо все і відразу перестало працювати, значить, головний автомобільний мозок помер.

8. Зношений ремінь ГРМ

Відкрийте кришку капота і уважно огляньте ремінь. Якщо він порваний на клапті і від нього мало що залишилося, можливо, його зуби вже перескочили на дві або три позиції, що автоматично робить запуск двигуна неможливим.

9. Прогорілі поршні циліндрів

Прогоріли поршні циліндрів – сумна новина для автовласника, адже ремонт двигуна в такому випадку буде коштувати чималих грошей. Проблема визначається виміром компресії в кожному з циліндрів, а вирішується капітальним ремонтом двигуна.

Крім двигуна, проблеми автомобілісту можуть доставити і електроприлади, які забирають багато енергії і прискорюють розрядку акумулятора.

Recent Posts

Шість вживаних кросоверів класу люкс, які вигідніше купувати, ніж новий седан

Седани сьогодні все ще досить популярні, особливо в люксовому сегменті, проте іноді їх купівля пов'язана…

23.11.2024

Ісландці розкрили свій секрет боротьби з обмерзанням лобового скла в автомобілі

Замерзання лобового скла в автомобілі стає головною проблемою українських водіїв у зимовий період. Ранок багатьох…

23.11.2024

Надійні німецькі спорткари: ТОП-10 уживаних моделей для купівлі

Німецькі спорткари вирізняються своєю високою продуктивністю, витриманим стилем і видатною якістю збірки, однак і коштують…

23.11.2024

Порушує кожен другий: кому з українських водіїв загрожує штраф у 500 гривень

Більшість українських водіїв регулярно порушують щонайменше одне правило ПДР і ризикують отримати за це штраф.…

23.11.2024

Що водієві категорично не можна робити під час дощу або снігу

Осінь поступово змінюється зимою, що лише посилює погодні умови, роблячи процес експлуатації автомобіля ще більшим…

23.11.2024

Безпричинна зупинка автомобіля поліцією: юристи пояснили, як діяти

Як відомо, поліція в Україні має право зупиняти транспортні засоби, але винятково за наявності певних…

23.11.2024