Експерти розповіли, чого чекати від цін на пальне

Україна знижує свою залежність від імпортного бензину. Модернізація двох наших НПЗ в Кременчуці і Шебелинці дозволила вперше за три роки збільшити виробництво вітчизняного палива, причому за євростандартом екологічності Євро-5. Експерти ринку говорять, що ця тенденція продовжиться і вбереже ціни на бензин від різких стрибків в майбутньому.

Чому більше

За даними дослідження “Консалтингової групи А-95”, в I кварталі 2018 року виробництво бензину і дизпалива (ДТ) в Україні зросло на 12%. Як розповів Сегодня директор “А-95” Сергій Куюн, вперше з 2015 року українські виробники палива вийшли в лідери на ринку бензину: 45,3% ринку, або 195 тис. Т (в І кв. 2017 року було 42%) . Найбільший наш імпортер бензину, Білорусь, має 40,8% ринку (у 2017 році було 47%). Обсяги виробництва дизельного палива зросли на 23,6%, до 178,1 тис. тонн, його частка на ринку збільшилася з 13,2% в I кв. 2017 р до 14,2% в I кв. 2018 р

За словами Куюна, це результати проведеної в 2015 році часткової модернізації українських НПЗ, що дозволило збільшити продуктивність і підвищити якість до євростандартів. Однак навіть ці успіхи поки не знизять ціну палива, впевнений Куюн, оскільки собівартість нашого пального висока, а 25% переробки нафти припадає на дешевий мазут.

“Необхідна подальша модернізація НПЗ. Кон’юнктура внутрішнього і зовнішнього ринків залишається для наших НПЗ сприятливою, очікуємо в 2018 році збільшення їх частки на ринку бензинів до 50%, на ринку дизпалива – до 20%”, – прогнозує Куюн.

Потрібен дизель

Але з дизпаливом залишаються проблеми.

“Якщо ринок наших бензинів зараз наблизився до 50%, то 85% дизеля – імпорт”, – уточнив директор спецпроектів НТЦ “Психея” Геннадій Рябцев.

Куюн говорить, що якщо споживання бензину буде знижуватися через перехід автомобілістів на скраплений газ, то ДТ буде потрібно все більше: для залізничних і автомобільних перевезень, агросектору, крім того в Україні популярні легковики і мікроавтобуси на дизпаливі.

А наростити його виробництво в рази буде складно через відсталі технології. У зв’язку з цим експерти вважають контрпродуктивною ідею введення квотування ввезення палива і введення загороджувального мита в розмірі 30% вартості, якщо імпорт перевищить половину ринку.

“Квотування призведе до підвищення цін. З економічної точки зору це, безумовно, вигідно нашим виробникам, але воно вдарить по споживачах і викличе, по-перше, дефіцит на ринку, потім зростання цін спершу на дизель, потім на все інше, адже ціна палива входить в собівартість будь-якого товару “, – упевнений Рябцев.

Recent Posts

На все про все 30 днів: як ТЦК домагається обмеження водійських прав «ухилянтів»

З травня Територіальні центри комплектування (ТЦК) Міноборони отримали можливість застосовувати до осіб, які порушують мобілізаційне…

21.09.2024

Двигун під загрозою: що викликає шлам і як його позбутися

Для багатьох автовласників очевидна важливість моторної оливи для роботи двигуна. Воно не лише змащує внутрішні…

20.09.2024

Сім критичних помилок під час заміни моторної оливи, які вбивають автомобіль

Незважаючи на уявну простоту заміни моторного масла, це одна з тих операцій, де навіть невеликі…

20.09.2024

Негласні сигнали водіїв: цього не вчать в автошколі

Комунікація водіїв на дорозі - це ціла система вербальних і невербальних сигналів, яку осягнути можна…

20.09.2024

Найкращі автомобілі з пробігом: ТОП-10 моделей до 25 000 доларів

Якщо ви маєте в своєму розпорядженні певний бюджет, що дозволяє претендувати на купівлю нового автомобіля,…

20.09.2024

Які ознаки вказують на проблеми з форсунками в дизельному автомобілі

Дизельні автомобілі в Україні, як і раніше, користуються популярністю, незважаючи на глобальний тренд на електрифікацію.…

20.09.2024