Статті

Українцям розповіли, чого очікувати з вартістю та наявністю палива до кінця літа

Директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн повідомив, що паливну кризу в Україні вдалося подолати.

Це сталося завдяки злагодженій роботі Кабміна та трейдерів, для яких держава, фактично відкрила паливний ринок. Для порівняння Куюн наводить такі цифри. Якщо до війни на вітчизняному ринку працювало близько 100 компаній, у червні їх налічувалося вже 300. Пальне до України почали звозити і агрофірми, і транспортні компанії, і промислові підприємства. Вони уклали нові контракти із виробниками пального, знайшли транспорт, розробили нові маршрути імпорту до України.

Директор спеціальних проектів НТЦ “Психея” профессор Геннадій Рябцев, своєю чергою, трохи стриманіше реагує на ситуацію з пальним.

На його думку проблема у тому, що усі ці контракти – короткотермінові. Тому, довгострокових гарантій немає. Окрім цього, наразі, трейдери працюють “з коліс”. А обмеження на пропускну здатність імпорту пального залізничним транспортом, та нестача бензовозів лишилися. Тобто, об’єми імпорту пального важко збільшити. А зовсім скоро – холодна пора року та опалювальний сезон.

За інформацією Куюна, наразі спостерігається профіцит скрапленого газу. Його продають, практично, без маржі. Так само багато пропозицій і дизельного пального. Великі об’єми, закуплені і завезені трейдерами у період жорсткого дефіциту, сьогодні пропонуються майже за собівартістю. У постачанні бензину такого профіциту немає. Хоча, за даними Куюна, порівняно із червнем, у липні імпорт бензина до України збільшився на 30%. Та в цьому разі головне, що цей продукт присутній на АЗС.

Щодо цінових перспектив, Куюн зазначив, що за попередніми прогнозами у серпні середня ціна на дизельне пальне мала знизитись приблизно на 7-8 грн/л, а на бензин – на 5 грн/л. Проте ці прогнози зробив недійсними перегляд валютного курсу. Нині такого цінового оптимізму нема. Хоча зниження цін все ж таки очікується. Дизельне пальне зараз має потенціал до зменшення ціни на 1-2 грн/л. За йото прогнозом, найближчим часом 1 л бензину коштуватиме 50 грн, а 1 л дизельного пального – 53-55 грн/л. Із тим, що до кінця літа проблем із пальним не буде, погоджується і Геннадій Рябцев. Він також прогнозує помірне зниження цін.

Проте пан Рябцев не вважає, що проблема із постачанням пального до України зникла. На його думку, до кінця року може виникнути дефіцит дизельного пального. І, як наслідок, – зростання цін на нього. Окрім цього, на думку Рябцева, під кінець року трейдерам буде важче знаходити необхідні об’єми пального на ринках країн ЄС. Адже від грудня запрацює ембарго на використання нафтопродуктів, імпортованих з РФ. Таким чином, нафтопереробні підприємства Угорщини, Болгарії, Чехії та Словаччини вироблятимуть пальне лише для внутрішнього споживання у своїх країнах. Відповідно – пропозиція нафтопродуктів на ринку ЄС зменшиться.

Recent Posts

Ford замінить популярний кросовер позашляховиком: подробиці

Після завершення виробництва Ford Focus компанія вже готує його наступника. І він стане не хетчбеком,…

04.12.2025

Kia готує наступника Stinger: електричний фастбек з характером Porsche Taycan

Kia опублікувала загадковий тизер нового спортседана, який може стати духовним спадкоємцем легендарного Stinger, повідомляє Carscoops.…

04.12.2025

Toyota і Lexus готують спільну сенсацію: три спорткари з гібридними V8

Уже 4 грудня Toyota покаже одразу три нові спорткари, повідомляє Carscoops. Головна інтрига – довгоочікуваний…

04.12.2025

Alfa Romeo несподівано повернула легендарний V6 у Giulia та Stelvio

Alfa Romeo вирішила не прощатися з бензиновими емоціями, повідомляє Motor1. Після короткої паузи і прощальної…

04.12.2025

Як вигідно продати авто: через ці помилки власники втрачають десятки тисяч

Продати старий автомобіль вигідно – не така проста справа, як здається. Більшість водіїв втрачають частину…

04.12.2025

Як зробити зимову омивайку вдома і не витратити зайвого: простий рецепт

Узимку лобове скло забруднюється за лічені хвилини. Сіль, пил і реагенти створюють на ньому плівку,…

04.12.2025