Статті

Українцям роз’яснили, як не платити штрафи у 170 тисяч за нерозмитнені євробляхи

Штрафи за імпортні автомобілі на єврономерах можна скасувати в судовому порядку.

Про це свідчить рішення Апеляційного суду.

Нагадаємо, у 2016-2018 роках українці отримали нагоду ввозити євробляхи в Україну. У зв’язку з цим на територію країни в’їхало кілька сотень тисяч таких автомобілів. Але у 2019 році штрафи за нерозмитнені автомобілі були підвищені до рекордних 170 тисяч гривень, а також було введено конфіскацію машин.

Далі в Україні дозволили розмитнити ввезені раніше авто, але багато громадян можливістю не скористалися. Тому українцям почали приходити штрафи, але не за законами, які діють на момент ввезення авто, а за новим, тобто у розмірі 170 тисяч гривень.

Так, до суду звернувся українець, який отримав величезний штраф за автомобіль, завезений у 2016 році. На момент ввезення митниця вирішила не штрафувати його на 8500 гривень, а виписала його в травні 2022 року – 170 тис. грн.

Суд першої інстанції визнав штраф справедливим, але українець з таким рішенням не погодився та подав апеляцію.

Розглядаючи матеріали справи, апеляційний суд прийняв бік громадянина. Суд звернув увагу, що на момент ввезення автомобіля та на момент закінчення дозволеного законом терміну перебування автомобіля в Україні дії громадянина підпадали під дію ч.3 ст.470 Митного Кодексу у “старій” редакції. За такі дії передбачалося стягнення у вигляді штрафу 8500 грн. Диспозиція ст.470 Митного кодексу на той період не передбачала штрафу у розмірі 170 000 грн. Також не передбачала додатковий вид стягнення у вигляді конфіскації транспортних засобів.

Судді зазначили, що у статті 58 Конституції України прописано неможливість зворотної дії законів у часі, крім тих випадків, коли відбувається пом’якшення чи скасування відповідальності. Тобто відповідати за скоєне за законами, які на момент вчинення порушенням не були визнані, неправильно.

За результатами розгляду суд скасував постанову місцевого суду та закрив стосовно громадянина провадження у справі за ч.6 ст.470 Митного кодексу у зв’язку з відсутністю у його діях складу адміністративного правопорушення.

Тобто, якщо автомобіль було ввезено у період 2016-2019 років і тоді митна служба не виписувала штраф у розмірі 8500 гривень, то нести відповідальність за новим законом та сплачувати 170 000 гривень штрафу громадяни не зобов’язані.

Recent Posts

Чи зміняться ПДР з 1 жовтня 2026 року: що потрібно знати водіям

З 1 жовтня водії традиційно згадують про необхідність вмикати світло за межами населених пунктів. Однак…

30.09.2026

Незаконна зупинка поліцією – штрафу не буде: що вирішують суди

Поліція не може зупиняти автомобіль без передбаченої законом підстави. У судовій практиці вже є справи,…

23.09.2026

Виїзд за кордон на чужому авто: який документ потрібен водієві та як оформити його в сервісному центрі МВС

Плануєте їхати за кордон на автомобілі, який зареєстрований на іншу людину? Перед поїздкою варто подбати…

20.09.2026

Топ-10 автомобілів для українських доріг: які моделі краще переживають ями та погане покриття

Ями, тріщини, колії та ділянки дороги, де асфальт закінчується зовсім несподівано, для українського водія давно…

19.09.2026

Захисні плівки CLIF DESIGNS: купити або обклеїти авто в Україні

CLIF DESIGNS — це бренд, що впевнено утримує позицію лідера у сфері захисних поліуретанових плівок…

18.09.2026

Штраф до 34 тисяч грн і позбавлення прав: в Україні хочуть по новому карати водіїв

В Україні можуть суттєво посилити відповідальність за надто гучні автомобілі та мотоцикли. Верховна Рада підтримала…

17.09.2026