ЗАЗ-965 – не автомобіль, а легенда вітчизняного автопрому. Не всі знають, що на Запорізькому автомобілебудівному заводі випускали не лише «Горбатого». Щоправда, більшість його «братів» в серію так і не пішли.
ЗАЗ-966 (1961 рік)
На конвеєр потрапив лише в 1967-му, після того, як масово почали випускати «Горбатого». На світлині вище – другий дослідний екземпляр 966-го. «Корма» – типова, а ось «морда» зовсім не схожа на серійну. Завдяки цьому цей експонат і потрапив у рейтинг.
Краш-тест 966-го. Дивись з 32-ї секунди:
ЗАЗ-970 (1962 рік)
Паралельно з 966-м розроблялась вантажівка – на базі все того ж 966-го. Вантажопідйомність – 350 кг.
ЗАЗ-970Б (1962 рік)
Цей фургон відрізняється від базової моделі формою кузова. Під капотом – двигун потужністю 27 кінських сил.
Примітно: не збереглося знімків із задньою частиною автомобіля. Все, що залишилося: здогадки про те, що вона схожа на ЗАЗ-970В – такий же фургон, але із заскленими бічними панелями.
ЗАЗ-970Г (1962 рік)
Ще один із сімейства 970-х. Головна відмінність – кузов у формі пікапа. Вантажопідйомність збільшена до 400 кг. Випущено усього 2 екземпляри.
ЗАЗ-971 (1962 рік)
Воєнізована версія 970-го. Замість даху – тент. Побудований був лише один прототип.
ЗАЗ-969 (1964 рік)
Спершу цю машину планували виробляти на ЗАЗі. І таки випустили 50 примірників. Але потім її виробництво перенесли до Луцька. Там «звіра» допрацювали. Так і вийшов ЛуАЗ-969. На фото – один з 50-ти ЗАЗ-969, зроблених в Запоріжжі.
ЗАЗ-1102 (1970 рік)
На початку 1970-х на ЗАЗі зрозуміли: 965-й застаріває і терміново потрібно придумати щось нове. Ініціативні інженери зайнялися розробкою ЗАЗ-1102 (такий собі прототип «Таврії»).
Але «нагорі» не поспішали: завдання партії з’явилося лише в 1978 році, а подальші бюрократичні зволікання (і неодноразові зміни завдання з новими вимогами) призвели до того, що лише в 1987-му з конвеєра почали сходити новенькі ЗАЗ-1102. Ну як новенькі. Вони-то новенькі, але теж були морально застарілими.
ЗАЗ-1102 «Купе» (1970 рік)
Ще одна дослідно-експериментальна машинка. Цього разу в форматі купе.
ЗАЗ Таксі (1970-ті)
Так і не народжений прототип. Його компоновка дозволяла збільшити простір салону, і навіть було місце для багажу. Але не судилося…
ЗАЗ-2320
Це легкий вантажопасажирський самоскид на агрегатах ЛуАЗу-969. Побудовано було всього 4 зразки. Один з них навіть фігурував на автофорумах: намагалися продати. Як доля спіткала машину – загадка.
Перше авто завжди особливе. Справа не лише в сентементальності, але й в практичності. Ця машина…
Сьогодні в Україні система безключового доступу є загальнодоступною функцією. Зручно і швидко відчинити двері автомобіля…
Після трагічного «Дизельгейту» складалось враження, що дизельні автомобілі приречені на вимирання. Однак їх переваги виявились…
Українці все частіше обирають вживані автомобілі, щоб не переплачувати за амортизацію. На тлі зростаючого попиту…
Колись дизельні двигуни були прості як двері. Зараз їх роблять більш економічнішими та потужнішими, але…
В Україні автоматичні трансмісії почали масово використовувати ближче до 2000-х, але досі багато хто віддає…