Статті

Toyota розробляє “вічні” батареї для електромобілів: на що вони здатні і коли з’являться

Toyota здійснює значний прорив у технології акумуляторів для електромобілів. Дослідницька група компанії з Центральної лабораторії в Японії розробила метод, здатний продовжити життя літій-іонних батарей, що потенційно може змінити ринок електромобілів.

Метод Toyota передбачає введення спеціального хімічного розчину в зношену батарею. Цей розчин викликає реакцію, в результаті якої збільшується кількість заряджених частинок, таких як іони літію та електрони. Це дає змогу відновити до 80% початкової ємності акумулятора, забезпечуючи його здатність витримувати до 100 циклів заряду-розряду без значного погіршення характеристик. Примітно, що ефективність цієї технології не залежить від розміру батареї, що робить її придатною для широкого спектра застосування, включно з електромобілями.

Однак, важливо зазначити, що ця технологія не підходить для батарей із серйозними структурними пошкодженнями. Вчені Toyota наголошують на необхідності подальших досліджень для забезпечення надійності методу та усунення можливих побічних ефектів.

Паралельно з розробкою технології відновлення ємності літій-іонних батарей, Toyota активно просуває свою дорожню карту з розвитку акумуляторних технологій. У 2023 році компанія представила план із запуску твердотільних батарей до кінця поточного десятиліття. Очікується, що ці батареї зможуть забезпечити запас ходу близько 1000 кілометрів і швидку зарядку від 10 до 80% всього за 10 хвилин.

До появи твердотільних батарей Toyota планує впровадити кілька інших передових рішень. До 2026 року компанія має намір представити батареї з рідким електролітом Performance, які забезпечать запас ходу в 800 кілометрів, час зарядки 20 хвилин і зниження вартості на 20%. У 2026-2027 роках Toyota представить батареї LFP з біполярною структурою, які забезпечать дальність ходу 600 кілометрів, час зарядки 30 хвилин і зниження вартості на 40%.

У 2027-2028 роках очікується випуск батарей High-Performance, які зможуть забезпечити запас ходу в 1000 кілометрів, час зарядки 20 хвилин і зниження вартості на 10% порівняно з батареями Performance. Твердотільні батареї будуть вироблятися в обмеженій кількості, а до 2030 року Toyota планує випустити 10 000 автомобілів, оснащених цими інноваційними батареями.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025