Статті

Як вирішити проблему масложору без капітального ремонту двигуна автомобіля

Моторне мастило в двигуні автомобіля також має властивість витрачатися, в цьому немає нічого екстраординарного. У нормальних умовах на кожну тисячу кілометрів пробігу з системи витікає до 600 мл лубриканта, а в окремих випадках – до літра. Якщо цей показник вищий, значить із вашим авто щось не так.

Насамперед експерти звертають увагу, що є два найтиповіші види витоку оливи з системи – витікання на дорогу або згоряння. Найнебезпечнішим варіантом є той, коли мастило видавлюється з системи під тиском. Таке відбувається через розгерметизацію масляного фільтра, теплообмінника масло-антифриз, системи подачі оливи до турбокомпресора або датчика тиску.

Нечасто, але підтікає мастило на стику головки і блоку циліндрів. Незначні витоки можливі через сальники колінчастого і розподільних валів, а також прокладки піддону і клапанної кришки або магістралі зливу масла з турбокомпресора. Виявити конкретний вид витоку можна за масляними слідами на певних місцях.

У циліндри масло може потрапляти через залягання або поломку поршневих кілець, а також пошкодження перемичок поршня, засмічених каналів для зливу масла з порожнини маслознімних кілець або задертих стінок циліндра. Найтиповішим явищем при цьому стає рясний дим із вихлопної труби на прогрітому моторі під час збільшення обертів до приблизно 5 тисяч.

Ще експерти виділяють як потенційну причину «мастиложору» знос масловідбивних ковпачків, що характеризується появою сизого диму з вихлопної труби на непрогрітому моторі. Також можливі проблеми з витратою масла через неполадки в системі вентиляції картера. Свідченням цієї проблеми буде забруднення маслом впускного тракту і дросельного вузла.

Окремо при «масложорі» слід звернути увагу на турбокомпресор. Якщо в ньому зносилися ущільнення ротора, то масло може потрапити в камеру згоряння або безпосередньо у випускний тракт. Встановити ступінь зносу ущільнень можна, оцінивши осьовий і радіальний люфт ротора.

Ну і звичайно, проблема «масложора» може критися в самому маслі. Якщо відразу після заміни мастила все нормально, але через 3-4 тисячі кілометрів витрата різко збільшується, значить, мастило виробило свій ресурс. Найімовірніше, ви купили неякісне масло і його слід замінити.

Share
автор
Артем Панченко

Recent Posts

В Україні встановили нові вікові обмеження для водіїв: з якого віку не можна сідати за кермо

В Україні запроваджено вікові обмеження для водіїв. Дізнайтесь, з якого віку можна отримати водійські права…

11.05.2025

Новий Renault Captur може з’явитися в Україні

Renault Captur у новій гібридній версії може з'явитися в Україні, пропонуючи потужність 160 к.с. і…

11.05.2025

Три моделі Hyundai, які розчарували власників своєю надійністю

Hyundai здобула репутацію виробника доступних та технологічних автомобілів. Проте деякі моделі бренду викликали занепокоєння серед…

11.05.2025

В Україні засвітився суперкар Ferrari за 15 мільйонів гривень з унікальними номерами за 115 тисяч

У Києві помітили Ferrari за ₴15 млн із номерами за ₴115 тис. Власник — 31-річний…

11.05.2025

ТОП-5 автомобілів для новачків: легкість керування, безпека та надійність

У 2025 році вибір першого автомобіля для новачка залишається важливим кроком. Враховуючи сучасні тенденції, ключовими…

11.05.2025

Чи зникне готівка на АЗС: як українські заправки переходять на безконтактну оплату та що це означає для водіїв

Українські автозаправні станції (АЗС) активно впроваджують безконтактні методи оплати, що змінює звичний процес заправки для…

11.05.2025