Статті

Як вирішити проблему масложору без капітального ремонту двигуна автомобіля

Моторне мастило в двигуні автомобіля також має властивість витрачатися, в цьому немає нічого екстраординарного. У нормальних умовах на кожну тисячу кілометрів пробігу з системи витікає до 600 мл лубриканта, а в окремих випадках – до літра. Якщо цей показник вищий, значить із вашим авто щось не так.

Насамперед експерти звертають увагу, що є два найтиповіші види витоку оливи з системи – витікання на дорогу або згоряння. Найнебезпечнішим варіантом є той, коли мастило видавлюється з системи під тиском. Таке відбувається через розгерметизацію масляного фільтра, теплообмінника масло-антифриз, системи подачі оливи до турбокомпресора або датчика тиску.

Нечасто, але підтікає мастило на стику головки і блоку циліндрів. Незначні витоки можливі через сальники колінчастого і розподільних валів, а також прокладки піддону і клапанної кришки або магістралі зливу масла з турбокомпресора. Виявити конкретний вид витоку можна за масляними слідами на певних місцях.

У циліндри масло може потрапляти через залягання або поломку поршневих кілець, а також пошкодження перемичок поршня, засмічених каналів для зливу масла з порожнини маслознімних кілець або задертих стінок циліндра. Найтиповішим явищем при цьому стає рясний дим із вихлопної труби на прогрітому моторі під час збільшення обертів до приблизно 5 тисяч.

Ще експерти виділяють як потенційну причину «мастиложору» знос масловідбивних ковпачків, що характеризується появою сизого диму з вихлопної труби на непрогрітому моторі. Також можливі проблеми з витратою масла через неполадки в системі вентиляції картера. Свідченням цієї проблеми буде забруднення маслом впускного тракту і дросельного вузла.

Окремо при «масложорі» слід звернути увагу на турбокомпресор. Якщо в ньому зносилися ущільнення ротора, то масло може потрапити в камеру згоряння або безпосередньо у випускний тракт. Встановити ступінь зносу ущільнень можна, оцінивши осьовий і радіальний люфт ротора.

Ну і звичайно, проблема «масложора» може критися в самому маслі. Якщо відразу після заміни мастила все нормально, але через 3-4 тисячі кілометрів витрата різко збільшується, значить, мастило виробило свій ресурс. Найімовірніше, ви купили неякісне масло і його слід замінити.

Recent Posts

ТОП-5 дизельних позашляховиків, що пройдуть мільйон кілометрів без ремонту

Глобальний тренд на електрифікацію не вбив попит на дизельні автомобілі, особливо в сегменті SUV. В…

21.12.2025

ТОП-3 найнадійніші кросовери Mazda: моделі, що не підведуть

Японські автомобілі традиційно вважаються надійними та безвідмовними. Mazda тут не виключення. Це підтверджує і останнє…

21.12.2025

ТОП-5 електромобілів, які надто дорого утримувати

Існує поширена думка, що утримувати електромобілі дешево. Пального не потребують, через малу кількість деталей прості…

21.12.2025

Toyota оновила свою найдоступнішу модель: фото

Японський автобренд Toyota представив оновлення для свого найбільш доступного автомобілю Corolla. Як пише Carscoops, рестайлінг…

21.12.2025

Катастрофи не буде: можливі наслідки для паливного ринку після ударів по Одещині

Останні дні російські військові нещадно б’ють по Одещині, вражаючі об’єкти енергетичної та транспортної інфраструктури. Одним…

21.12.2025

BMW тестує новий електричний M3: подробиці

Німецький автовиробник BMW активно готується до майбутньої прем’єри електричного седану M3. Новинку помітили в камуфляжі…

21.12.2025