Статті

Як вирішити проблему масложору без капітального ремонту двигуна автомобіля

Моторне мастило в двигуні автомобіля також має властивість витрачатися, в цьому немає нічого екстраординарного. У нормальних умовах на кожну тисячу кілометрів пробігу з системи витікає до 600 мл лубриканта, а в окремих випадках – до літра. Якщо цей показник вищий, значить із вашим авто щось не так.

Насамперед експерти звертають увагу, що є два найтиповіші види витоку оливи з системи – витікання на дорогу або згоряння. Найнебезпечнішим варіантом є той, коли мастило видавлюється з системи під тиском. Таке відбувається через розгерметизацію масляного фільтра, теплообмінника масло-антифриз, системи подачі оливи до турбокомпресора або датчика тиску.

Нечасто, але підтікає мастило на стику головки і блоку циліндрів. Незначні витоки можливі через сальники колінчастого і розподільних валів, а також прокладки піддону і клапанної кришки або магістралі зливу масла з турбокомпресора. Виявити конкретний вид витоку можна за масляними слідами на певних місцях.

У циліндри масло може потрапляти через залягання або поломку поршневих кілець, а також пошкодження перемичок поршня, засмічених каналів для зливу масла з порожнини маслознімних кілець або задертих стінок циліндра. Найтиповішим явищем при цьому стає рясний дим із вихлопної труби на прогрітому моторі під час збільшення обертів до приблизно 5 тисяч.

Ще експерти виділяють як потенційну причину «мастиложору» знос масловідбивних ковпачків, що характеризується появою сизого диму з вихлопної труби на непрогрітому моторі. Також можливі проблеми з витратою масла через неполадки в системі вентиляції картера. Свідченням цієї проблеми буде забруднення маслом впускного тракту і дросельного вузла.

Окремо при «масложорі» слід звернути увагу на турбокомпресор. Якщо в ньому зносилися ущільнення ротора, то масло може потрапити в камеру згоряння або безпосередньо у випускний тракт. Встановити ступінь зносу ущільнень можна, оцінивши осьовий і радіальний люфт ротора.

Ну і звичайно, проблема «масложора» може критися в самому маслі. Якщо відразу після заміни мастила все нормально, але через 3-4 тисячі кілометрів витрата різко збільшується, значить, мастило виробило свій ресурс. Найімовірніше, ви купили неякісне масло і його слід замінити.

Recent Posts

Картон під радіатор: чому водії ризикують спалити двигун, користуючись цим лайфхаком

Українські водії з досвідом добре знають старий спосіб зимового прогріву авто – шматок картону під…

05.12.2025

Купівля вживаного авто: які машини краще обійти стороною

Купівля машини з пробігом схожа на гру з непередбачуваним фіналом. Зовні авто може виглядати доглянутим,…

05.12.2025

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025