В Україні набув чинності новий закон «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів». Як пише «Закон і Бізнес», для автомобілістів запроваджуються низка важливих змін, які слід знати кожному.
Читайте також:
Шість фраз, які поставлять поліцейського на місце під час зупинки автомобіля
Оштрафують при першій же зупинці: водіям нагадали про популярне порушення ПДР
Коли потрібно міняти літні шини в автомобілі на зимові, щоб не потрапити в халепу
Насамперед підвищується рівень захисту постраждалих у ДТП. Робиться це за допомогою поетапного зростання максимальних розмірів страхової суми. У перспективі вона має збільшитися до європейських стандартів.
Також скасовується державне регулювання цін на страховку «автоцивілки». Кожен страховик запроваджуватиме індивідуальну ціну для кожного клієнта. При цьому враховуватиметься низка чинників, як-от персональна історія страхування, участь у ДТП або відсутність збитків у минулому.
Вводиться обов’язкова модель прямого врегулювання. Вона дасть змогу постраждалій особі безпосередньо вирішувати питання компенсації збитків зі своєю страховою компанією, а не зі страховиком винуватця ДТП.
Новий закон змінює процедуру розрахунку страхової виплати. Тепер вона буде виконуватися без урахування зносу автомобіля. Це стосується машин віком до 5 років. Якщо модель старша, то розрахунок проводиться з урахуванням вартості запчастин-аналогів. Страховик повинен буде дати клієнту на вибір три варіанти СТО в радіусі 150 км від його місця проживання. Якщо потерпілий не погодиться на такий сценарій, виплату здійснять на його платіжний рахунок.
Крім того, забороняється використання в договорах ОСЦПВ франшизи – частки коштів, яку споживачеві доводиться платити самостійно.
Закон зберігає можливість надання знижок для окремих категорій громадян. Зокрема для учасників бойових дій, осіб, які постраждали внаслідок Революції Гідності або Чорнобильської катастрофи, а також пенсіонерів і громадян з інвалідністю I групи.
Скасовується також ліміт страхового відшкодування за європротоколом. Однак враховується можливість його повернення Нацбанком у майбутньому.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…