Статті

Патрульний назвав вік, після якого не можна сідати за кермо

Дискусії про вікові межі для водіїв знову набирають обертів. Якщо мінімальний вік для отримання прав в Україні давно визначений, то питання верхньої планки поки лишається відкритим. Патрульний із багаторічним досвідом пояснив виданню «Твоя МАШИНА», чому літнім людям варто задуматися про відмову від керма ще до того, як держава введе пряму заборону.

У багатьох країнах Європи вже діють обмеження. Наприклад, у Туреччині після 70 років водії щороку проходять медкомісію, а в ОАЕ чи на Філіппінах перевірки відбуваються кожні пів року. В Італії після 75 років права продовжують лише раз на три роки. Саудівська Аравія взагалі заборонила водіння після 75. В ЄС готуються до ще жорсткіших правил, адже вважають, що люди похилого віку часто не встигають швидко реагувати на небезпеку.

В Україні зареєстрований законопроєкт, який може змінити ситуацію. Він пропонує щорічні медогляди для всіх, кому понад 65 років. Термін дії прав у цій групі планують скоротити до одного року. Також МВС отримає право напряму отримувати дані про стан здоров’я від лікарень. Якщо виявлять протипоказання, водійські права анулюють автоматично.

Медики загалом підтримують ідею, хоча наголошують на нюансах. Олексій, кардіолог з Києва, каже:

«Вік сам по собі не є вироком. Але якщо людина перенесла інсульт чи інфаркт, її реакція погіршується, і це стає небезпекою».

Водночас є й приклади іншого характеру. У селі на Полтавщині 84-річний чоловік досі спокійно керує старенькою «Волгою» та возить сусідів у райцентр. Його випадок демонструє, що багато що залежить від здоров’я конкретної людини.

Юристи звертають увагу на ще один аспект. Якщо нові правила ухвалять, українські пенсіонери ризикують потрапити під регулярний контроль навіть тоді, коли почуваються добре. Це може створити додатковий тиск, але водночас стане запобіжником для зменшення аварій за участі літніх водіїв.

Питання, після якого віку безпечно їздити, залишається відкритим. Та експерти сходяться на думці: рішення має базуватися не тільки на цифрах у паспорті, а й на реальному стані здоров’я.

Recent Posts

Що робити, якщо двигун перегрівся у заторі: пояснення автомеханіка

Проблема перегріву двигуна в дорозі є доволі поширеною, особливо, якщо машина стара і експлуатується під…

27.12.2025

Новий рекорд далекобійності для електрокарів: Renault проїхав 1000 км без зарядки

Французька компанія Renault встановила гучний рекорд. Як повідомляє Carscoops, інженери бренду створили унікальний прототип електромобіля…

27.12.2025

Механік пояснив, чому взимку не можна залишати авто на стоянковому гальмі

Використання стоянкового гальма є звичним для практично всіх автомобілістів. Цей механізм «страхує» автомобіль не тільки…

27.12.2025

Яку кнопку в авто треба натискати взимку щотижня, щоб уникнути дорогого ремонту

Українські водії знають, що влітку наявність в машині кондиціонеру може стати справжнім спасінням. Однак взимку…

27.12.2025

Які автомобілі гірше підходять для зимових поїздок

Якщо ви шукаєте нове авто і часто подорожуєте взимку, то слід задуматись над тим, яка…

27.12.2025

Машина застрягла в снігу: яку функцію треба вимкнути, щоб вибратись

З приходом зими все частіше відбуваються випадки, коли автомобілі українців потрапляють на ожеледицю чи снігові…

26.12.2025