Статті

Патрульний назвав вік, після якого не можна сідати за кермо

Дискусії про вікові межі для водіїв знову набирають обертів. Якщо мінімальний вік для отримання прав в Україні давно визначений, то питання верхньої планки поки лишається відкритим. Патрульний із багаторічним досвідом пояснив виданню «Твоя МАШИНА», чому літнім людям варто задуматися про відмову від керма ще до того, як держава введе пряму заборону.

У багатьох країнах Європи вже діють обмеження. Наприклад, у Туреччині після 70 років водії щороку проходять медкомісію, а в ОАЕ чи на Філіппінах перевірки відбуваються кожні пів року. В Італії після 75 років права продовжують лише раз на три роки. Саудівська Аравія взагалі заборонила водіння після 75. В ЄС готуються до ще жорсткіших правил, адже вважають, що люди похилого віку часто не встигають швидко реагувати на небезпеку.

В Україні зареєстрований законопроєкт, який може змінити ситуацію. Він пропонує щорічні медогляди для всіх, кому понад 65 років. Термін дії прав у цій групі планують скоротити до одного року. Також МВС отримає право напряму отримувати дані про стан здоров’я від лікарень. Якщо виявлять протипоказання, водійські права анулюють автоматично.

Медики загалом підтримують ідею, хоча наголошують на нюансах. Олексій, кардіолог з Києва, каже:

«Вік сам по собі не є вироком. Але якщо людина перенесла інсульт чи інфаркт, її реакція погіршується, і це стає небезпекою».

Водночас є й приклади іншого характеру. У селі на Полтавщині 84-річний чоловік досі спокійно керує старенькою «Волгою» та возить сусідів у райцентр. Його випадок демонструє, що багато що залежить від здоров’я конкретної людини.

Юристи звертають увагу на ще один аспект. Якщо нові правила ухвалять, українські пенсіонери ризикують потрапити під регулярний контроль навіть тоді, коли почуваються добре. Це може створити додатковий тиск, але водночас стане запобіжником для зменшення аварій за участі літніх водіїв.

Питання, після якого віку безпечно їздити, залишається відкритим. Та експерти сходяться на думці: рішення має базуватися не тільки на цифрах у паспорті, а й на реальному стані здоров’я.

Recent Posts

Японці масово орендують авто, але на них не їздять: для чого їм машини

У Японії каршеринг став частиною щоденного життя, але останні дослідження показали дивну тенденцію. Як з'ясувала…

05.12.2025

ТОП-5 помилок на перехрестях, через які водії залишаються без грошей і нервів

Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…

05.12.2025

Навіщо потрібна ледь помітна чорна смуга на дзеркалі: ця дрібниця може врятувати вас від аварії

Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…

05.12.2025

Як за 100 гривень захистити двері авто від подряпин на парковці: порада, що працює

Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…

05.12.2025

Індикатор зі знаком оклику на панелі авто: коли це дрібниця, а коли небезпека

Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…

04.12.2025

Чому не варто заправляти авто «під зав’язку»: пояснення автомеханіка

Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…

04.12.2025