Фото: Твоя МАШИНА
Більшість водіїв звикли до штрафів у кілька сотень чи тисяч гривень. Але є категорія порушень, яка б’є не тільки по кишені, а й по життю. Йдеться про керування авто у стані сп’яніння.
В Україні покарання за таке порушення передбачене статтею 130 КУпАП. Вперше зупинений водій втрачає права на рік і сплачує 17 000 гривень. Експерт із транспортного права Сергій у коментарі для видання «Твоя МАШИНА» пояснює:
«Багато хто думає, що якщо відмовитись від огляду, то уникнуть проблем. Насправді все навпаки – штраф і термін ті ж самі».
Якщо ж водія ловлять повторно, ситуація стає ще жорсткішою. Три роки без прав і 34 000 гривень штрафу – так виглядає друга спроба сісти нетверезим за кермо. А от у третій раз ціна зростає до 51 000 гривень, плюс позбавлення права керування на 10 років. До того ж суд може конфіскувати автомобіль або призначити арешт на 15 діб.
Попри високі санкції, кількість таких справ щороку вимірюється десятками тисяч. За словами автоюриста Олега з Рівного, проблема криється у ставленні самих водіїв:
«Люди йдуть на ризик, вважаючи, що пронесе. Але статистика показує інше – контролю на дорогах стало більше».
Реальні приклади підтверджують серйозність ситуації. Нещодавно на Київщині чоловіка втретє зупинили нетверезим. Суд не лише призначив 51 000 гривень штрафу, а й постановив вилучити його машину. Подібні історії нагадують: гратися з законом дорого і небезпечно.
Українська поліція регулярно повідомляє про посилення перевірок, особливо у вихідні та святкові дні. І хоча санкції здаються драконівськими, практика показує – саме цей вид правопорушень лишається одним із найпоширеніших.
Перехрестя – це місце, де навіть досвідчений водій може схибити. Тут усе вирішують секунди. Один…
Багато водіїв навіть не замислюються, чому на бокових дзеркалах деяких авто видно тонку чорну лінію.…
Якщо щодня паркуєтесь у дворі чи біля супермаркету, ви точно бачили, як двері сусіднього авто…
Багато водіїв лякаються, коли на панелі загоряється червоне коло зі знаком оклику. Зазвичай це сигнал…
Багато водіїв намагаються рідше заїжджати на АЗС, заправляючи бак «до відмови». Та, за словами автомеханіків,…
Автомобіль – це не гаджет. Тут усе має працювати інтуїтивно, без роздумів. Але деякі виробники…